Меню
Затваряне на менюто
Затвори

Bulli-историята 70 години VW Bus

Една мечта се сбъдва

Оригиналът: VW Bus − или наричан „Bulli“ − от 70 години е перфектният спътник за всички изисквания на професионалното и личното ежедневие.

Преживейте с нас омагьосващата история на Bulli − започваща от 1950 г., рождената година на T1 до актуалния модел T6.1. Дали като транспортер, като автомобил с товарна платформа, като минибус за транспортиране на пътници, като автомобил за ваканции или кемпер: С новосъздадената автомобилна категория "Бус клас" Volkswagen успява да предложи на пазара автомобил, който притежава разнообразие от варианти за използване. Така Bulli впечатлява по целия свят не само като мобилно "работно място", а също и като кемпер.

От поколения култовият модел печели сърцата на своите собственици. За някои е сбъдната мечта да тръгнеш към приключенията си със своя Bulli като подвижен дом на колела. На път с Bulli пътят и целта са истинска наслада. С всеки изминат километър той пише история, става по-богат на спомени и печели идеалната стойност за всеки Bulli-водач. Bulli е верен спътник и е част от живота на всеки негов фен. Така Bulli любителите се обединяват във фен сдружения и споделят своето удивление от можещия всичко  автомобил на различни събития и срещи. Въпреки че Bulli не изневери през годините на своя дизайн, бусът продължи да се развива.

В този смисъл, дори и в бъдеще, той ще продължи да пише автомобилна история.

Модели

T1 1950 г. стартира производството във Волфсбург

По това време в Германия растат нуждите от транспортни средства. По този повод е разработена нова категория автомобили. Първите скици на модела са от 1947 г. Те в голяма степен се доближават до по-късното изпълнение на буса, като напр. разделението на пространството или концепцията за задвижване.

T2 1967 г. се произвежда втората генерация

От 1967 г. Volkswagen представя второто поколение на Transporter - T2. Новият Transporter е малко по-голям, има по-големи прозорци и предно стъкло, плъзгаща се врата серийно производство и значително подобрена ходова част - преден мост със сферичен шарнир и заден мост със скосен задвижващ лост, разпознаваем по позицията на колелата. Задните колела запазват леко отрицателния си наклон при всички условия на шофиране.

T3 През 1979 г. Bulli блести с нов дизайн

Третото поколение на модела, представено през 1979 г., е с в качествено нов дизайн в сравнение с този на двата предшестващи модела, базиран на „костенурката“. Моделът T3 е значително по-голям (60 мм по-голямо междуосие) и по-широк (+125 мм). В шофьорската кабина и товарното отделение има значително повече място. Подът на автомобила е десет сантиметра по-дълбок, височината на товара - съответно по-ниска.

T4 През 1990 г. се появява изцяло ново поколение транспортери

През 1990 г. Volkswagen стартира с ново поколение транспортери. Изцяло новоконструираният Volkswagen Transporter и Bus - T4 е с предно задвижване и със задвижващи агрегати, монтирани отпред. Що се отнася до броя версии на каросерията, T4 се предлага в повече модификации от своя предшественик.

T5 Премиум­производствената­линия на Volkswagen от 2003 г.

Volkswagen Лекотоварни автомобили още веднъж надгради многообразието от предшестващи производствени серии на Transporter: за първи път този мултиталант се предлага с три височини на покрива. Той изпреварва предшественика си с допълнителен товарен обем. Нова е и версията на оборудване Shuttle. Универсалността се демонстрира и от единичната или двойна кабина при шасита за специални конструкции – независимо дали за товарни платформи, хладилни камиони или теглещи автомобили.

T6 и T6.1 T6 излезе на сцената през 2015 г., последван от модернизирания T6.1 през 2019г.

Като логична стъпка в еволюцията на своя предшественик, T6 се появи на автомобилната сцена през 2015 г. Нови двигатели, още по-интелигентни асистиращи системи и нова информационно-развлекателна система характеризираха новия Bulli. Външно T6 може да бъде разпознат по преработената му предна част.

Дори T6 все още може да бъде усъвършенстван, както показва актуализацията на T6.1, представена през есента на 2019 г. Volkswagen Лекотоварни автомобили пренесе култовия модел в ерата на дигитализацията. Новото арматурно табло на Bulli 6.1 се предлага за първи път с напълно цифрови инструменти.

Новият Multivan Първият Multivan с електромотор. Multivan eHybrid

През 2021г. на пазара се появява изцяло новият Multivan. Концептуално нов автомобил, отличаващ се с изцяло нов дизайн, който е едновремнно модерен и запазващ така характерната Bulli линия.
За първи път новият Multivan се предлага и с plug-in хибридно задвижване. Движещ се из града чисто електрически? Това е възможно с новия Multivan eHybrid, разстояния до 50 km могат да се изминават чисто електрически. За вас това означава: предефинирано удоволствие от шофирането, по-нисък разход на гориво, неутралноCO2 движение в чисто електрически режим и гъвкавост по отношение на обхвата.

ID. Buzz Напълно електрическа революция 2022

Най-новото попълнение в семейството на Bulli за първи път е фундаментално различно от всичките си предшественици. ID. Buzz е първият напълно електрически автомобил от Volkswagen Лекотоварни автомобили и следователно е в духа на устойчивостта.

Но не само чрез холистичното си съзнание за климата. Той въвежда Bulli в нова ера. Дизайнът и технологията също вървят в крак с времето. Модерните пропорции са комбинирани с иновативна технология и все още запазват емблематичната индивидуалност на първия Bulli, както визуално, така и концептуално.

Bulli-Vita

1950 - 1979

1950

На 1 март стартира производството на Volkswagen Тип 2 - T1.

1955

Bulli се предлага с по-добра вентилация и се сдобива със своя характерен издаден покрив.

1958

Старт на производството на VW Бордови с двойна кабина.

1960

От 1 юни Bulli за първи път има мигачи.

1963

VW Bus се сдобива с по-широк заден капак. Така Samba версията за съжаление загубва ъгловия си прозорец.

1967

Смяна на модела, T2 бус замества Bulli с предно стъкло на части.

1972

Нова подсилена рама, нови брони и други детайли правят VW Bus по-безопасен.

1978

Първо пробно шофиране с модел със задвижване на четирите колела, предшественикът на по-късно реализирания Syncro.

1979

Представяне на новия T3 бус, по-скулест и по-голям от своя предшественик.

1981 - 2022

1981

Първият дизелов двигател във VW Bus, с мощност 50 к.с.

1982

Първият водоохлаждащ се бензинов двигател във VW Bus.

1985

Задвижването на всички колела на Syncro има своя дебют във VW Bus.

1988

На пазара излиза специалният, особено добре оборудван вариант на модел "Magnum".

1990

Появява се T4. Сега с преден двигател и предно задвижване.

1996

Всеобхватен фейслифт на T4, като VR6-двигателят се предлага и в минибуса.

2003

T5 дебютира като пето поколение на Volkswagen Тип 2.

2009

Фейслифт на T5.

2015

T6: Шесто поколение световен успех.

2021

Появява се новият Multivan. Multivan eHybrid вече се предлага като алтернатива на двигателите с чисто горене.

2022

ID. Buzz става част от семейството на Bulli и дава пример за ерата на електрическата мобилност.

Bulli-числа

5 580 марки

Цена на Volkswagen Тип 2 1950.

9

Най-голям брой на местата за сядане в един VW Bus.

760 кг

Полезен товар на първия Bulli.

1956

Отваряне на завода за Volkswagen-Transporter в Хановер

100 марки

Първоначална стойност на дела на VW през годината на първото издание 1960.

L53

Цветен номер за червено като восък за подпечатване, един от най-красивите нюанси на VW T1 

1.455.034

Брой на T1 минибусите, които са конструирани в Хановер от 1956 г. до 1967 г.

7

Брой на прекъсвачите и регулаторите на арматурно табло серийно производство на T2 бус 1967.

25 к.с.

Мощност на първия двигател на VW бус от 1950 г.

M113

Код за поръчка за Сафари-прозорец, сгъваемото предно стъкло на T1.

2

Брой на експортираните в САЩ VW-бус през първата 1950 г. 

112 к.с.

Мощност на най-силния VW Bus T3 серийно производство (2,1 литра Wasserboxer).

50° 30'

Ъгъл на монтаж на първия дизелов двигател VW T3.

6

Брой на Bulli поколенията.

241

Точно наименование на типа на Samba бус като деветместен.

1969

Woodstock.

235 к.с.

Досега най-високата налична серийна мощност във VW Bus T5 3.2 V6.

65

Брой години, които VW Bulli вече е построен - по-дълго от всеки друг сравним лекотоварен автомобил.

Bulli-Vita и Bulli-числата произлизат от книгата "Bulli Love" на издателство Delius Klasing (www.delius-klasing.de). информацията се отнася за Германия. Версия: 2015.

GO! Списанието за двигатели

на посещение до Bulli-изложбен център в Хановер

Проект в Австрия

© Volkswagen Акционерно дружество - Снимките, показващи модели T1, T2, T3 и T4, се предоставят с приятелската подкрепа на Volkswagen AG за илюстрацията на уебсайта. Изтеглянето или използването на снимките не е разрешено.

Ами сега!
Изглежда браузърът ви не е актуален. Може би уебсайтът ни не работи оптимално. Повечето браузъри (но не и MS Internet Explorer 11 и по-стари) все още работят добре.

Препоръчваме ви да актуализирате вашия уеб браузър!
Последната версия може да гарантира добро изживяване навсякъде в Интернет.

Благодарим ви за посещението,
Вашият Volkswagen екип