Електроавтомобили на Volkswagen Лекотоварени автомобили
Бъдещето е електрическо. Това се отнася особено за сегмента на лекотоварните автомобили. През последните години беше постигнат значителен напредък. Електрическите двигатели вече са толкова мощни, батериите са толкова малки, а времето за зареждане е толкова кратко, че изборът на електроавтомобил може да си струва - независимо дали притежавате голям автопарк или само един автомобил.
Електрически автомобил за ежедневието. Новият ID. Buzz
Първото поколение нов тип мобилност във Volkswagen Лекотоварни автомобили: новият ID. Buzz. Той поставя нови стандарти в областта на технологиите, дизайна и комфорта на шофиране и по този начин се доказва като перфектния спътник за предизвикателствата на ежедневието.
С литиево-йонната батерия на ID. Buzz можете да изминете до 420 km¹ при пълно зареждане. Това Ви позволява лесно да стигате от среща до среща. И ако случайно си вземете обедна почивка: батерията може да се зареди до 80% само за 30 минути с помощта на системата за бързо зареждане CCS с капацитет на зареждане от 170 kW².
Електрически автомобил за работа. Новият ID. Buzz Cargo
С новият ID. Buzz Cargo можете да се справите с почти всички предизвикателства на ежедневната Ви работа. В допълнение към атрактивния дизайн, този електрически лекотоварен автомобил е оборудван с най-новите дигитални системи и много интелигентни функции. ID. Buzz Cargo впечатлява и с големия товарен обем.
Като пътническата версия, ID. Buzz Cargo използва литиево-йонна батерия, с която можете да изминете до 420 km¹, когато е напълно заредена. Това означава, че можете лесно да изминете по-големи разстояния. Използвайки системата за бързо зареждане CCS с капацитет на зареждане от 170 kW, той се зарежда до 80% само за 30 минути².
Новият Multivan eHybrid
Новият Multivan с електромотор.
За първи път новият Multivan се предлага и с plug-in хибридно задвижване. Движещ се из града чисто електрически? Това е възможно с новия Multivan eHybrid, разстояния до 50 km могат да се изминават чисто електрически. За вас това означава: предефинирано удоволствие от шофирането, по-нисък разход на гориво, неутралноCO2 движение в чисто електрически режим и гъвкавост по отношение на обхвата.
e-Crafter
100% Crafter. 100% електрически.
Новото време изисква нови отговори. Това важи с пълна сила за увеличаващите се
куриерски услуги в централните градски части. С новоразработения e-Crafter
доставчиците на куриерски, експресни и пощенски услуги вече могат да имат първия
изцяло електрически лекотоварен автомобил на Volkswagen, който още днес се изправя
пред изискванията на утрешния ден - и всичко това при неограничено товарно
пространство. Така, както очаквате от един Crafter от бъдещето.
Предимства на електромобилността
- Облекчения, предоставени от държавата
- Екологични
- По-малко поддръжка
- Разрешаване на проблема с ограничените зони
Възможности за зареждане на Вашия лекотоварен електромобил
Благодарение на комбинираната система за зареждане CCS (съкратено от Combined Charging Systems) литиево-йонните батерии могат да бъдат зареждани както с прав, така и с променлив ток. Това дава възможност за зареждане на обществени CCS станции за бързо зареждане, както и посредством собствен служебен Wallbox.
Собствена зарядна станция
Зареждайте по Ваш избор – опционално с Wallbox или на зарядна колонка, която може да получите при поискване.
Инсталацията на собствена зарядна станция се препоръчва на местата, където електромобилите пребивават по-дълго, например в подземния гараж на Вашата сграда. С Wallbox зареждането е по-бързо. Нашият партньор MOON предлага също така практичен пакет от зарядна станция + инсталация.
Обществени зарядни станции
Зареждайте, когато и където поискате.
Броят на обществените зарядни станции непрекъснато расте. Вече лесно можете да намерите възможност за зареждане на електромобила си, когато сте на път. Веднъж свързан със зарядната станция, кабелът за зареждане се заключва автоматично. Така никой не може да прекъсне процеса на зареждане.
На CCS зарядните станции електромобилът Ви значително по-бързо ще бъде готов да потегли отново. Те предоставят прав ток с мощност 40 кВт. и довеждат една литиево-йонна батерия с номинален капацитет от 35,8 кВч до състояние на заряд от 80% за около 45 минути.
Без значение дали ще изберете променлив или прав ток – можете да активирате процеса на зареждане или през приложението на своя смартфон, или чрез карта с RFID чип. Вашият дилър на Volkswagen Лекотоварни автомобили ще Ви консултира с удоволствие.
Зареждане у дома
Вашата бензиностанция у дома.
Можете да зареждате електрически лекотоварни автомобили във всеки технически изправен и професионално инсталиран контакт в гаража или извън сградата. Точно като смартфон, включете зареждащия кабел в електрическия контакт, а щепселът за зареждане - в гнездото за зареждане на автомобила. След това заключете автомобила, както обикновено, и процесът на зареждане започва. Между другото, става особено рентабилно, ако използвате по-изгодното електричество през нощта. Въпреки това, домакинските контакти не са проектирани за постоянни товари и затова първо трябва да бъдат проверени от електротехник. В електрическите автомобили, задвижвани само на ток, пълното зареждане на батерията отнема значително повече време поради ниското напрежение.
MOON зарядни станции
Технология на електромобила
Поглед във вътрешността на електромобила. Какво отличава електромобилите от конвенционалните автомобили? Погледнати отвън – почти нищо. Вътре обаче изненадва. Ето как изглежда отвътре моделът e-up!
Там, където традиционно се намира отворът за зареждане с гориво, при електромобила има изход за зареждане с електроенергия.
Този контролен уред извършва постоянно наблюдение на батерийната система. Чрез BMS състоянието на автомобила и батерията могат да бъдат проверявани от разстояние, например с приложение за смартфон.
Подгряването на седалките и предното стъкло се грижат топлината в купето да бъде разпределена възможно най-целесъобразно и ефективно.
Високоволтов кабел свързва контакта за зареждане и акумулаторната батерия. Оттам, през друг кабел, протича електричество с напрежение 324 Вт към двигателния отсек.
Литиево-йонната акумулаторна батерия е позиционирана под задната седалка, в централния тунел на шасито.
Силовата електроника е от съществено значение за работата на електромотора. Тя управлява потока на енергия (от батерията към електромотора и обратно) и чрез DC/DC преобразувател захранва с бордно напрежение 12 Вт.
При спиране, както и при движение по инерция автомобилът преобразува кинетичната енергия в електрическа и по-късно използва тази енергия за придвижване. Интензитетът на възстановяване на енергия (рекуперацията) може да се регулира в три степени с помощта на скоростния лост. Повече рекуперация води до повече генерирана енергия - при същевременно по-силен спирачен ефект.
Всички основни задвижващи и периферни агрегати са позиционирани в двигателния отсек. Електромоторът, заедно с трансмисията, диференциала и силовата електроника, представляват основата на задвижването.
Висока мощност, ниско тегло
На мястото на двигателя с вътрешно горене в двигателния отсек се намира един много компактен, и следователно значително по-лек електродвигател, който в работен режим отделя локално нулеви емисии. Но това не са единствените предимства. Освен всичко електродвигателят е изключително тих, изисква значително по-малко поддръжка и предлага постоянен въртящ момент за целия диапазон на скоростите при старт от място. Допълнително предимство е, че автомобилът ускорява по-бързо, особено в първите 60 метра, а благодарение на 1-степенната автоматична трансмисия и без прекъсване.
Свързва електричеството със задвижването
Силовата електроника е централният компонент в електрическото задвижване. Тя осъществява връзката с високоволтовата батерия и захранва бордовата електроника, както и електродвигателя с енергия.
Да произведеш енергия, докато спираш
При спирането се генерира кинетична енергия, която посредством генератор се превръща в електрическа. Съхранена във високоволтовата батерия, след това тя е на разположение за бордовото електрозахранване, както и при ускорение.
Често задавани въпроси относно електромобилността
Общо за електромобилността
Принципът на управление на електромобила е същият като при автомобил с автоматична трансмисия. Това означава, че няма смяна на предавките, и водачът задейства педалите на газта и спирачката, както обикновено. За разлика от конвенционалните автомобили, при всеки оборот и скорост мощността на електромобила е максимална и дава възможност за силно ускорение при старт от място.
Основната разлика между електромобил и Plug-in хибрид е в типа задвижване. Електромобилите нямат двигател с вътрешно горене, а се задействат изцяло електрически. Това означава, че електромобилите получават цялата си необходима за задвижване енергия от електрическата мрежа и съответно трябва да бъдат зареждани от външен източник (напр. на обществена или частна зарядна станция). Plug-in хибридите, от друга страна, са хибрид и се задвижват както от електродвигател, така и от двигател с вътрешно горене. Когато електроенергията се изчерпа, автомобилът продължава в хибриден режим, използвайки двигателя с вътрешно горене.
При електромобила няма смяна на предавките. Те имат постоянно висок въртящ момент във всички ситуации на пътя и предлагат достатъчно гъвкавост, така че Вие като водач да можете да ускорявате, без да се налага да сменяте предавки.
Електромобилите не са по-опасни от автомобилите с двигател с вътрешно горене, тъй като, подобно на бензиновите или дизеловите автомобили, те също трябва да отговарят на законови изисквания, които да гарантират безопасността на водачите. При електромобилите се обръща специално внимание на това, електрическият поток от батерията да бъде прекъснат, ако в системата възникне дефект. Това означава, че в случай на инцидент батерията автоматично се изключва от други високоволтови компоненти, така че да няма налично напрежение и спасителните екипи да могат да действат в безопасност. Като допълнителна мярка при задействане на въздушната възглавница, високоволтовата система се изключва автоматично. Допълнително можете да улесните работата на спасителните екипи, като поставите и съхранявате в автомобила си карта при аварийни ситуации която съдържа основна информация за структурата и оборудването на Вашия лекотоварен автомобил.
Не, тъй като създаващото се в електромобилите магнитно поле поле е надеждно екранирано. Това не представлява риск за здравето дори за хора с пейсмейкъри. Въпреки това предният капак не трябва да се отваря по време на работа, тъй като може да възникне силно електрическо поле.
В България собствениците на електрически автомобил са освободени от плащане на годишния местен данък. Под електрически автомобил законът има предвид тези, чийто двигател е с изцяло електрическо захранване и нямат двигател с вътрешно горене. Затова, ако автомобилът е хибриден, той няма да бъда освободен от данък.
Собствениците на електромобили имат право да паркират в платените зони на града безплатно. В София, Пловдив и Бургас електромобилите са освободени от такса за синя и зелена зона. За да се възползвате от правото на безплатно паркиране на територията на град София, трябва да се снабдя със съответния стикер от "Център за градска мобилност" ЕАД. Стикерът се издава за една година и трябва да бъде залепен в долния десен ъгъл на предното стъкло на електромобила, така че да бъде видим за проверяващите.
Относно наличностите на електромобили можете да се консултирате с Вашия доверен дилър.
Към търсенето на дилър
PHEV означава Plugin Hybrid Electric Vehicle и често се използва като съкращение за Plug-in хибрид. Други често срещани съкращения са HEV (Hybrid Electric Vehicle / хибриден електрически автомобил, т.нар. пълен хибрид) и BEV (Battery Electric Vehicle / батериен електрически автомобил, т.нар. електромобил).
Електромобилите носят следните предимства за Вас и околната среда:
-
Значително намалени емисии на CO2
-
По-малко вредни емисии като цяло (фини частици, CO и т.н.)
-
Висока енергийна ефективност
-
Ниски разходи при експлоатация и поддръжка
-
Данъчни облекчения
-
Намаляване на шума в градския трафик
-
Удоволствие от шофирането поради бързото ускорение при потегляне
-
Безплатно паркиране в някои градове
-
По-малка зависимост от изкопаеми горива като петрола
Зареждане
Електромобилите могат да се зареждат чрез Wallbox у дома или на обществени зарядни станции. Има карти, които показват къде точно ще намерите зарядни станции. Например на адрес https://vsichkotok.bg
Зареждането на обществена зарядна станция е подобна на зареждането с гориво при конвенционален автомобил. Необходимо е да разполагате с подходяща карта за зареждане от съответния доставчик. Непосредствено преди процеса на зареждане задръжте картата пред контакта със символ на автомобил. Чрез това клиентът се идентифицира и получава достъп до станцията. След това свържете автомобила със зарядната станция посредством кабела за зареждане, като поставите конекторите в предвидените за целта контакти. По време на зареждането кабелът автоматично се заключва и се освобождава отново, когато зареждането приключи. За да се отчете зареждането в зарядните пунктове, следните данни се записват и съобщават на клиента: клиентските данни, начало и край на зареждането, както и количеството консумирано електричество.
Теоретично електромобилите могат да се зареждат и у дома от обикновен домакински контакт. Това обаче не се препоръчва, тъй като обикновените контакти не могат да транспортират необходимото количество ток и процесът на зареждане може да отнеме много време, понякога дори повече от един ден.
Много по-целесъобразно е снабдяването със собствена зарядна станция, така наречения Wallbox. Wallbox се инсталира много лесно. Единственото изискване, за да можете да зареждате електромобил у дома, е да имате място за паркиране с контакт с електрическата мрежа..
Да, теоретично можете да заредите електромобила и през съвсем нормално контактно гнездо 230 Вт съгласно CEE 7/4. Въпреки това не се препоръчва този тип "аварийно зареждане" в дългосрочен план, тъй като зареждането би отнело много време поради ниския ампераж, а контактът и линията ще са много натоварени през този период.
Продължителността на зареждането зависи от ампеража. На станции за бързо зареждане с по-висок ампераж (40 кВт), каквито обикновено се намират на магистралните бензиностанции и зони за почивка, батерията на един електромобил като e-Crafter се зарежда до 80%* за около 45 минути. В близко бъдеще се очаква зарядните станции да доставят постоянен ток дори до 350 кВ. Зареждането трае малко по-дълго на обществени зарядни станции с променлив ток (АС зареждане) или чрез Wallbox у дома с по-нисък ампераж (7,2 кВт). Зареждането на e-Crafter в този случай отнема около 5 часа и 20 минути.
*Времето на зареждане е валидно за обществени зарядни станции със стандартната система за бързо зареждане CCS. Комбинирана консумация на енергия - 29,1 кВч/100 км (респ. 291 кВ/км).
При променливия ток (AC) полярността на тока периодично се променя. Това създава баланс между положителната и отрицателната посока. При прав ток (DC) токът тече непрекъснато в една и съща посока и с една и съща сила.
Цените на обществените зарядни станции зависят от продължителността и избраната мощност на зареждане. Цените варират в зависимост от доставчика.
Разходите при частното зареждане варират в зависимост от доставчика на съответния Wallbox. Wallbox на Moon например е на цени от 1788 лв. с ДДС (базов модел). Допълнителна информация можете да намерите тук.
Има три различни типа конектори за зареждане на обществени зарядни станции и за Wallbox при зареждане у дома:
-
Тип 1 (SAE J1772-2009)
-
Тип 2 (конектор Mennekes)
-
Тип 3A/C (конектор SCAME)
Всички посочени видове конектори са подходящи за зареждане с променлив ток.
Да, електромобилът може да се зарежда и когато вали.
Зареждането в чужбина функционира по същия начин, както в страната. Някои от големите доставчици на зарядни станции предлагат на своите клиенти и роуминг за международни пътувания. Преди да предприемете пътуване е препоръчително да се информирате относно възможностите за зареждане в съответната държава.
Пробег
Пробегът1 на електромобила зависи от съответния модел и стил на шофиране.
В приложението e-Manager можете да въведете и запаметите времената на потегляне, планираните маршрути и желаната температура в купето, така че в момента на потегляне то да бъде вече затоплено. По този начин изминатото разстояние на автомобила и пробегът с едно зареждане могат да бъдат оптимизирани.
Към момента с e-Crafter възможният пробег е до 115 км1 комбинирано и 159 км1 в градски условия. Така можете бързо и лесно да се придвижвате между срещите. Или от адрес на адрес, когато правите доставки.
През зимата пробегът също зависи от модела. Въпреки това обаче, студените температури през зимните месеци могат да намалят пробега поради допълнителната енергия, използвана за отопление и задвижване (през зимата двигателят се нуждае от повече енергия за задвижване).
Околна среда
Да, има достатъчно електроенергия, за да преминем към електромобили.
Батерията, например на VW e-Crafter, е с гаранцията от 8 години или до 160 000 изминати километра. Ако се появи дефект в гаранционния срок или извън него, то тя ще бъде ремонтирана (батерията се състои от отделни клетки и е възможна подмяна само на проблемните). При подмяна на клетки или евентуална замяна на цялата батерия, компонентите ще бъдат депонирани и рециклирани от сертифицирана фирма за управление на отпадъци.
Речник на електромобилността
Какво означава BEV, рекуперация или Well-to-Wheel? Най-важните понятия от света на електромобилността.
Автомобил, задвижван с горивна клетка
Автомобил с електрическо задвижване, при който необходимата електрическата енергия се генерира от енергийния източник водород чрез горивна клетка. В този случай единствената емисия локално е водна пара. Поради тази причина за Volkswagen горивната клетка е една от възможните концепции за задвижване в бъдеще.
Автомобил с нулеви емисии
Т.нар. Zero-Emission-Vehicle, накратко ZEV - автомобил, който в работен режим не отделя вредни отработени газове и постига така наречените гранични стойности с нулеви емисии. За да бъде един автомобил с нулеви емисии в общия енергиен баланс, електрическата енергия, с която се задвижва той, трябва да идва от възобновяеми източници.
BEV
Battery Electric Vehicle - превозно средство, което се задвижва изцяло с електрическа енергия, съхранявана в акумулаторна батерия.
BlueMotion
Продуктов етикет, запазен за най-икономичния модел в отделните серии на Volkswagen.
Бързо зареждане с технологията CCS
За разлика от стандартното зареждане с променлив ток (чрез базов кабел или Wallbox), бързото зареждане на специално създадените за целта CCS зарядни станции с прав ток е възможно вече в рамките на 20-30 минути. Към момента по този начин е възможно да бъде възстановен около 80 % от капацитета на батерията. Комбинираната система за зареждане "Combined Charging System" (CCS) е официален международен стандарт. В дългосрочен план безжичното зареждане на електромобили посредством индукция също се очертава като възможност.
Водород
» Автомобили с горивна клетка
Връхна точка на петрола (Peak‐Oil)
Точка, в която се достига максималният добив на нефт в глобален мащаб и след която добивът ще започне да намалява с всяка следваща година. Международната агенция по енергетика (IEA) е изчислила, че тази точка ще бъде достигната през 2020 година. Колкото повече намаляват запасите от нефт, толкова по-скъпи ще стават бензинът и дизелът. Това е допълнителен довод за необходимостта от алтернативни технологии на задвижване.
Въглероден диоксид - CO2
Въглероден диоксид - газ без цвят и мирис, който се отделя при горивен процес. CO2 се счита за основна причина за парниковия ефект и глобалното затопляне. Само през 2007 г. делът на CO2 в емисиите на парниковите газове възлизаше на 88%.
Vehicle‐to‐Grid
Концепции, които използват акумулаторните батерии на електромобилите като буфери за временно съхранение в електропреносната мрежа. При нужда, енергията от електромобилите може да бъде подадена обратно в електропреносната мрежа. Това може да е целесъобразно по отношение на ефективното управление на натоварването и съхранението, например с цел компенсиране на колебанията при възобновяемите източници на енергия. Днешните акумулаторни батерии, обаче, все още не са напълно проектирани за тази концепция. За целта електромобилите ще имат нужда от скъпо, двупосочно зарядно устройство, за да могат да захранват мрежата обратно с ток. Технологичните загуби от преобразуването на прав ток (от батерията) в променлив ток (в мрежата) също трябва да бъдат сведени до минимум. Следователно на първо време е възможен "лек вариант", който функционира без "връщане" на ток в мрежата, но вече носи сериозни ползи за околната среда.
Даунсайзинг (Downsizing)
Намаляване на работния обем на двигателя при едновременно увеличаване на специфичната мощност, респ. плътността на въртящия момент, например чрез система за принудително пълнене. Чрез даунсайзинг се намалява разходът, както и нивата на вредни емисии.
Двигател с вътрешно горене
Задвижващ агрегат, който генерира мощност, като преобразува съдържащата се в горивото химическа енергия в механична посредством топлинен процес. Преобразуването в топлина се осъществява чрез изгаряне на горива, състоящи се най-вече от въглеводороди.
DSG - трансмисия с два съединителя
Автоматизирана механична трансмисия, която с помощта на две частични трансмисии позволява напълно автоматична смяна на предавките без осезаемо прекъсване на тягата.
Eлектрификация на задвижващия тракт
Постепенното навлизане на електродвигателите като един от алтернативните източници на задвижване на бъдещето. Започвайки с оптимизирането на конвенционалните двигатели с вътрешно горене посредством т. нар. "рекуперация" (микрохибрид), разработките преминават през различни хибридни системи (пълен хибрид, Plug-In хибрид), стигайки до BEV (автомобили с изцяло батерийно задвижване).
Електрически автомобил/електромобил
Автомобил, който се захранва с електричество, а не с гориво. Дефиниран с по-голяма точност, терминът е общо обозначение както за автомобили, задвижвани от акумулаторна батерия, така и за автомобили с горивни клетки, в зависимост от съответния способ за акумулиране на енергия. В ежедневната реч, обаче, под "електромобил" в повечето случаи се разбира автомобил, задвижван от акумулаторна батерия (BEV), който се придвижва изцяло с помощта на електрическа енергия.
Емисии
Отделяне на вещества или форми на енергия в околната среда. Основните емисии от пътния трафик са въглероден оксид (CO), азотни оксиди (NOX), серен диоксид (SO2), въглеводороди (HC) и въглероден диоксид (CO2). При дизеловите двигатели към тях се добавят и твърди частици (сажди, прах). Със съвременните филтърни системи, обаче, те се свеждат до минимум.
Екологично чист ток
Наричан още "зелена" електроенергия - електричество, което се генерира от възобновяеми енергийни източници или от екологично чиста когенерация; от гледна точка на физиката не се различава от "сивата" електроенергия.
Комуникация Car‐to‐Car
Директен обмен на данни и информация между автомобилите, който освен всичко друго ще допринесе за по-добро регулиране на трафика в бъдеще.
Комуникация Car‐to‐X
Комуникация на автомобилите със заобикалящата ги среда, която в бъдеще може да послужи за предотвратяване например на задръстванията.
Концепции за интермодален транспорт
Концепции за транспорт и трафик с голяма степен на свързаност между транспортните мрежи, които позволяват безпроблемна смяна между различните превозни средства - самолет, автобус и влак, електромобил, споделено пътуване (carsharing) и велосипед.
Литиево-йонна батерия
Акумулатор с много висока енергийна плътност, термично стабилен и почти без "memory" ефект. Заради тези положителни качества Volkswagen залага именно на тази технология.
Наследници на литиево-йонната батерия
Технологии, които се очаква да наследят сегашните литиево-йонни акумулаторни батерии. Отворени системи, например цинково-въздушни батерии, които се отличават със значително по-висока енергийна плътност (> 500 кВч), и с които един ден да е възможна електромобилността на дълги разстояния.
Memory ефект
Загуба на капацитет при някои видове акумулаторни батерии, който се изразява в невъзможността за пълно разреждане преди ново зареждане. Изхожда се от факта, че батерията "помни" необходимото количество енергия и с течение на времето започва да осигурява само толкова количество енергия, колкото е използвала в предишните процеси на разреждане, вместо първоначалното.
Модулна напречна матрица - MQB
"Модулна напречна матрица" - концепция на Volkswagen за разработване и производство на модели с напречно разположение на двигателя и трансмисията. При този тип конструкция коляновият вал на двигателя е разположен напречно на посоката на движение и съответно успоредно на осите. В днешно време повечето автомобили с предно задвижване са конструирани по този начин. При производството различните модели са сглобени от редица модули, които се комбинират различно в зависимост от модела. Модулният принцип осигурява голяма свобода при дизайна на отделните автомобили, тъй като е възможно вариране по отношение на междуосието и ширината на следата. Ново разработените семейства двигатели непрекъснато се оптимизират с оглед намаляване на CO2 емисиите. Благодарение на интелигентна комбинация от материали, включващи ново разработени високоякостни стомани, и най-съвременните конструктивни системи, модулните компоненти позволяват постигането на повече комфорт и по-голяма безопасност при същевременно непроменено тегло. MQB позволява също така за всички модели да бъдат използвани около 20 иновации в областта на безопасността, асистиращите системи за водача и инфотейнмънт системите, които доскоро бяха запазени за по-високите сегменти автомобили. Благодарение на синергичните ефекти са възможни икономии и при разработката и закупуването.
Олекотени конструкции
Техника на конструиране, чиято основна цел е намаляване на теглото. Наред със задвижващата система, намаляването на теглото е най-ефикасният начин за икономия на гориво и намаляване на вредните емисии.
Рекуперация
Преобразуване на кинетичната енергия, отделяна при спиране или движение по инерция. При електромобилите това обикновено става чрез превключването на задвижващия двигател в генераторен режим, а генерираната по този начин електрическа енергия се съхранява в акумулаторната батерия за по-късно използване. По физически причини, по този начин може да бъде възстановена само част от отделяната при спиране енергия.
Smart Grid
"Интелигентна" електроенергийна мрежа, която използва съвременни информационни и комуникационни технологии, например с цел интегриране на децентрализирано добита енергия, оптимизиране на управлението на натоварването или управление на енергията от страна на клиента. Целта е да се обезпечи снабдяването с енергия въз основа на ефективна и надеждна работа на системата.
"Старт-стоп" система
Система за намаляване разхода на гориво на автомобила. Когато автомобилът се движи по инерция или е в задръстване, двигателят с вътрешно горене се изключва автоматично чрез спирачното натоварване на генератора и прекъсването на захранването с гориво. Той рестартира напълно автоматично, веднага щом водачът настъпи педала на газта или освободи спирачката. Особено при шофиране в градски условия, характеризиращо се с множество продължителни фази на престой, това е добра възможност за икономия на гориво.
Tank‐to‐Wheel
» Well-to-Wheel
TDI
При Volkswagen обозначението TDI се използва за дизелови автомобили с директно впръскване и турбокомпресор. TDI двигателите се отличават с икономичност, ниски вредни емисии, мощна тяга (висок въртящ момент) и много добри показатели по отношение на мощността. TDI е регистрирана търговска марка на Volkswagen AG в много държави.
TSI
Обозначение за типа двигател на автомобили с марката Volkswagen, което включва всички бензинови двигатели с единичен или двоен турбокомпресор и с директно впръскване. Терминът обобщава различни варианти на турбокомпресор и работен обем, както и брой и разположение на цилиндрите. С технологията TSI марката Volkswagen успя да създаде двигатели, сред чиито предимства е намаленият разход на гориво, които в същото време впечатляват със суверенна мощност.
Well‐to‐Tank
» Well-to-Wheel
Well‐to‐Wheel
Общ разход на енергия и отделени вредни емисии за дадено гориво, причинени от производството, предоставянето и използването му - за нефта това изчисление започва от сондажа, рафинерията и мрежата от бензиностанции и стига до резервоара на автомобила, откъдето тази енергия да се оползотвори. Анализът е разделен в две стъпки: Well-to-Tank включва предоставянето на гориво (производство и логистика), докато Tank-to-Wheel включва използването на горивото в автомобила и отделяните при движение вредни емисии.
Устойчивост на циклите
Броят на циклите на зареждане и разреждане, през които една акумулаторна батерия може да премине, преди капацитетът й да падне под определен процент от първоначалния й капацитет. Volkswagen залага на литиево-йонни батерии, които нямат т.нар. "memory" ефект, не се увреждат от всекидневното зареждане и се саморазреждат в незначителна степен. Висококачествените компоненти гарантират отлична функционалност и минимално износване. Поради тази причина Volkswagen дава конкретна гаранция на батерията на Вашия електромобил. Подробности можете да намерите в гаранционните условия.
Хибридни автомобили (HEV)
Hybrid Electric Vehicle - превозни средства, които съчетават най-малко две концепции на задвижване, в случая двигател с вътрешно горене и електрическо задвижване. Понятието "хибрид" не е еднозначно, тъй като хибридните автомобили се категоризират според степента на електрификация ("микро", "мек", "пълен" и "Plug-In" хибрид). В ежедневната реч в повечето случаи под хибрид се разбира "пълен хибрид".
Хибрид Plug-In (TwinDrive BlueMotion)
Plug-In Hybrid Electric Vehicle - автомобил, който съчетава двигател с вътрешно горене и електродвигател. Батерията може да се зарежда чрез конектор от електропреносната мрежа (за разлика от "пълния" хибрид, чиято батерия се зарежда единствено чрез рекуперация). Plug-In хибридите могат да изминат значително по-големи разстояния в чисто електрически режим. Plug-in хибридите изминават по-късите разстояния изцяло на ток, а при по-дълги дистанции се включва двигателят с вътрешно горене. Те са идеално решение за хора, които шофират както в града, така и на по-дълги разстояния.
Микрохибрид (TDI BlueMotion)
Погледнато в детайли, това не е точно хибриден автомобил, а такъв с доусъвършенстван двигател с вътрешно горене. Микрохибридите пестят гориво с помощта на "старт-стоп" системата или извличат обратно енергията, генерирана по време на спиране (рекуперация), като захранват с нея акумулатора, облекчавайки по този начин работата на алтернатора. Поради тази частична електрификация те все пак биха могли да бъдат класифицирани като хибриди в широкия смисъл. Микрохибридите обаче не разполагат с електрически двигател.
Мек хибрид
Автомобил, чиито електрически компоненти съставляват само малка част от концепцията на задвижване. Въпреки това е с по-голяма електрификация от микрохибрида, тъй като разполага със собствена батерия и електрически двигател. За разлика от "пълния хибрид", обаче, чисто електрическо придвижване с "мек" хибрид все още не е възможно - тук електрификацията само подпомага двигателя с вътрешно горене. За това Volkswagen все по-сериозно ще залага на технологията на пълния хибрид.
Пълни хибриди
Характеризират се с това, че могат да се движат с който и да е от двата типа задвижване. По правило двигателят с вътрешно горене и електродвигателят могат да работят в комбинация.