Поколението на модела T3 на Transporter Тип 2, представен през 1979 г., се появява в нов дизайн в сравнение с предишно използвания дизайн на базата на "костенурката" на двата предшестващи модела. Моделът T3 е значително по-голям (60 мм по-голямо междуосие) и по-широк (125 мм). В шофьорската кабина и товарното отделение има значително повече място. Подът на автомобила е 10 см по-дълбок, височината на товара - съответно по-ниска. Структурата на пода още в началото е изчислена за задвижване на четирите колела и диференциал на предния мост. Директното и без хлабина кормилно управление с гребенен механизъм представлява голям напредък. Вместо торсионни пружини сега пружинирането отпред и отзад е с винтове. Отпред водят триъгълни напречни лостове, а отзад ос на наклонен задвижващ лост.
T3 приключва със задното натоварване. Фокусът на третата производствена серия вече е пред геометричния център. Той може да бъде завъртян с един ход: Траекторията на завиване намалява с две до само 10,5 метра. Моторизацията е тази на предходния модел (1,6 литра с 50 к.с. и 2,0 литра със 70 к.с). 1,6-литровият двигател става по-плосък, защото сега коляновият вал е отговорен за вентилатора. Хидравлични плъзгачи помагат сега при управлението на боксер двигателите и спестяват досегашните строги правила за настройка.
Варианти на моделите
Моделен вариант/Период на производство: | Двигател: | Място на вграждане на двигателя: | Задвижване: | Междуосие (mm): | Дължина/Ширина/Височина (mm): |
---|---|---|---|---|---|
T3 1.6: 1979 – 1982T3 2.0: 1979 – 1982T3 1.9: 1982 – 1990T3 2.1: 1984 – 1989T3 1.6 D: 1981 – 1987T3 1.6 TD: 1984 – 1992T3 1.7 D: 1984 – 1989 | 1.6 + 2.0: 4-цилиндров Boxer, с въздушно охлаждане1.9 + 2.1: 4- цилиндров Boxer, с водно охлаждане1.6 D + 1.7 D + 1.6 TD: 4-цилиндров редови с водно охлаждане | Отзад, надлъжно | Задно | 2.4602.455 със задвижване на четирите колела (syncro) | 4.570/184/195 (syncro 199) |
Версии на двигателите
Моделен вариант/Период на производство: | Работен обем (cm3): | Мощност (кВт./к.с. - при min-1): | Макс. въртящ момент (Nm - при min-1): |
---|---|---|---|
1.6 (1979 – 1982) | 1.584 | 37/50/4.000 | 103/2.400 |
2.0 (1979 – 1982) | 1.970 | 51/70/4.200 | 137/3.000 |
1.9 (1982 – 1990) | 1.913 | 1982 – 1985: 44/60/3.7001982 – 1990: 57/78/4.6001986 – 1988: 54/73 / xx1983 – 1985: 61/83/4.8001983 – 1985: 66/90/4.600 | 1982 – 1985: 140/2.2001982 – 1990: 150/2.6001986 – 1988: 150/2.6001983 – 1985: 139/2.8001983 – 1985: 147/2.800 |
2.1 (1984 – 1989) | 2.109 | 1984 – 1989: 82/112/4.8001985 – 1990: 70/95/4.800 (Katalysator)1986 – 1992: 64/87/ xx1989 – 1992: 68/ 92/4.500 | 1984 – 1989: 174/2.8001985 – 1990: 160/2.800 (Katalysator)1987 – 1992: 160/2.8001989 – 1992: 154/2.800 |
1.7 D (1984 – 1989) | 1.715 | 42/57/4.500 | 103/2.800 |
1.6 D (1981 – 1987) | 1.588 | 37/50/4.200 | 103/2.000 |
1.6 TD (1984 – 1992) | 1.588 | 51/70/4.500 | 138/2.500 |
Технологично развитие на модела
Нововъведения при развитието на модела.
Галерия
Икона, последна версия.
„Bulli“ е безспорно иконата сред лекотоварните автомобили и е пуснат в движение през 1950 г. за първи път. От T1 до T6 в световен мащаб са продадени почти дванайсет милиона автомобила. Сега производствената серия има ъпдейт: T6.1