В младата република нараствали нуждите от транспорт. По този повод е разработена нова категория автомобили. Първите скици възникнали през 1947 г. Те се доближават много до по-късното изпълнение, като например разделението на пространствата или концепцията за задвижване. Фазата на подготовка и тестване бързо напредва. Увеличеният полезен товар поставя нови изисквания към стабилността и издръжливостта. Поради тази причина не може да има връщане назад към еднакви части, а се разработва ново шаси. Първият тестов модел от 1949 г. достига максимална скорост от 85 км/ч и има пълен товар от 750 килограма. Както обикновено, предното стъкло е разделено на части. Стъклата са плоски поради разходи и производствени причини.
Собственото тегло от 850 килограма се определя от изпълнителния директор на Volkswagen Хайнрих Нордхоф. Когато теглото се намира над зададената стойност, броните и задното стъкло се отстраняват, за да не се превишава граничната стойност. През пролетта на 1950 г. във Волфсбург започва производство на вариантите Kasten, Kombi, Малък бус ("Бус с прозорци") и от 1951 г. автомобилът с товарна платформа. Заедно с тях се появяват и специалните модели, като напр. полицейски автомобил и линейка и търговският автомобил (автопавилион) със страничен капак. T1 създава основата за първите каравани. Също така и за специалния модел, който по-късно е наречен "Samba". Той се произвежда от 1951 г. до 1967 г. и е оборудван със седем или девет седалки и 23 прозореца. До днес той все още е най-желаният модел от серията.
Варианти на моделите
Моделен вариант/Период на производство: | Двигател: | Място на вграждане на двигателя: | Задвижване: | Междуосие (mm): | Дължина/Ширина/Височина (mm): |
---|---|---|---|---|---|
T1 1.1: 1950 – 1954T1 1.2: 1954 – 1965T1 1.5: 1963 – 1967 | 4-цилиндров-Boxer, с въздушно охлаждане | отзад, надлъжно | Задно | 2.400 | 4.150/1.660/1.9404.280/1.750/1.940 (с броните) |
Версии на двигателите
Моделен вариант/Период на производство: | Работен обем (cm3): | Мощност (кВт./к.с. - при min-1): | Макс. въртящ момент (Nm - при min-1): |
---|---|---|---|
1.1 (1950 – 1954) | 1.131 | 18/25/3.300 | 68/2.000 |
1.2 (1954 – 1965) | 1.191 | 22/30/3.40025/34/3.600 (от 1960) | 76/2.00082/2.000 (от 1960) |
1.5 (1963 – 1967) | 1.493 | 31/42/3.80032/44/4.000 (от 1965) | 95/2.200100/2.000 (от 1965) |
Технологично развитие на модела
Нововъведения при развитието на модела.
Галерия
Икона, последна версия.
„Bulli“ е безспорно иконата сред лекотоварните автомобили и е пуснат в движение през 1950 г. за първи път. От T1 до T6 в световен мащаб са продадени почти дванайсет милиона автомобила. Сега производствената серия има ъпдейт: T6.1