От 1967 г. T2a е второто поколение транспортер. Новият Транспортерът е пораснал малко и сега има големи прозорци и цяло предно стъкло, серийна странична плъзгаща се врата и значително подобрена ходова част от преден мост с шарнирна връзка и заден мост с напречно рамо, разпознаващ се по позицията на колелата. Сега задните колела запазват леко отрицателния си наклон при всякакви условия на шофиране. Боксеровият двигател с въздушно охлаждане в задната част сега заема много по-малко място. По време на своята кариера този транспортер ще разкрие истинския си характер. Мощността на двигателя се увеличава до 70 к.с., все по-плоските двигатели увеличават площта на товарното отделение, като за първи път по желание се предлага автоматична трансмисия. T2a е снабден с основно оборудване за безопасност. В сравнение с американските изисквания T2 е изключително защитен срещу произшествия. "На всички седалки има предпазни колани. По желание седалките в кабината и външните седалки на купето също могат да бъдат снабдени с предпазни колани през рамената или комбинирани предпазни колани през рамената и бедрата", четем в първото ръководство за експлоатация от 1967.
T2 ясно се отличава със своята технология и специално оборудване за безопасност от лекотоварните автомобили на своето време. Повече от всякога той не е само транспортер, но и лимузина с голям капацитет. Не случайно детайлно разработените минибус варианти първоначално носят наименованието Clipper. "Новият Volkswagen Transporter прилича на лек автомобил" гласеше съобщение за пресата от Volkswagen. Заводът на Volkswagen успява да изпълни мечтата за достъпен кемпер заедно с компанията Westfalia и други производители на моторни каравани. Едностайният апартамент на четири колела може да бъде закупен както готов до ключ, така и самостоятелно с монтажни комплекти за сглобяване към кемпера.
Варианти на моделите
Моделен вариант/Период на производство: | Двигател: | Място на вграждане на двигателя: | Задвижване: | Междуосие (mm): | Дължина/Ширина/Височина (mm): |
---|---|---|---|---|---|
T2 1.6: 1967 – 1979T2 1.7: 1971 – 1973T2 1.8: 1973 – 1975T2 1.9: 1975 – 1979 | 4-цилиндров-Boxer, с въздушно охлаждане | отзад, надлъжно | Задно | 2.400 | 4.420/1.765/1.9604.505/1.720/1.960 (ab 1976) |
Версии на двигателите
Моделен вариант/Период на производство: | Работен обем (cm3): | Мощност (кВт./к.с. - при min-1): | Макс. въртящ момент (Nm - при min-1): |
---|---|---|---|
1.6 (1967 – 1979) | 1.584 | 35/47/4.00037/50/4.000 (ab 1970) | 104/2.200106/2.800 (ab 1970) |
1.7 (1971 – 1973) | 1.679 | 49/66/4.80046/62 /4.200 (с 3-ст.-автоматик) | 114/3.200116/3.200 (с 3-ст.-автоматик) |
1.8 (1973 – 1975) | 1.795 | 50/68/4.300 | 130/3.200 |
1.9 (1975 – 1979) | 1.970 | 52/70/4.200 | 141/2.800 |
Технологично развитие на модела
Нововъведения при развитието на модела.
Галерия
Икона, последна версия.
„Bulli“ е безспорно иконата сред лекотоварните автомобили и е пуснат в движение през 1950 г. за първи път. От T1 до T6 в световен мащаб са продадени почти дванайсет милиона автомобила. Сега производствената серия има ъпдейт: T6.1