През 1990 г. Volkswagen стартира с ново поколение транспортетер. Изцяло новоконструираният Volkswagen транспортер и бус с наименование на производствената линия T4 се представя с предно задвижване и предно монтирани задвижващи агрегати. Що се отнася до броя на вариантите и версиите на каросерията, T4 се свързва с различни разширения към моделната гама на своя предшественик. За търговски цели на разположение са по-конкретно затворената каросерия, остъкленото комби, автомобилът с товарна платформа с по-висока и по-дълбока товарна площ, както и двойната кабина. За първи път транспортерът се предлага като шаси и влекач за допълнителен демонтаж, монтаж и прикачване. Освен това, за да се отговори на различните изисквания, на разположение са две колесни бази.
Който желае да използва T4 като семеен автомобил или автомобил за свободното време, може да погледне към Caravelle или към детайлно оборудвания Multivan - последният е само с къса колесна база. Също две години преди това, въведената и изключително успешна серия California е продължена. Кемперът засега е с фиксиран висок таван или с регулируем сгъваем покрив. Следва вариант със среден таван и вариант с висок таван и дълга колесна база. Нов е Multivan Business. Оборудван с кожа и най-актуалните трикове, за дълго време той ще е най-скъпия и ексклузивен сериен модел на Volkswagen.
Варианти на моделите
Моделен вариант/Период на производство: | Двигател: | Място на вграждане на двигателя: | Задвижване: | Междуосие (mm): | Дължина/Ширина/Височина (mm): |
---|---|---|---|---|---|
T4 1.8: 1990 – 1992T4 2.0: 1990 – 2003T4 2.5: 1991 – 2003T4 2.8 VR6: 1996 – 2000T4 2.8 V6: 2000 – 2003T4: 1.9 D: 1990 – 1995T4 1.9 TD: 1993 – 2003T4 2.4 D: 1990 – 2003T4 2.5 TDI: 1995 – 2003 | Бензинов:1.8 + 2.0: 4-цилиндров редови, с водно охлаждане2.5: 5-цилиндров редови, с водно охлаждане 2.8 VR6 + 2.8 V6: 6-цилиндров VR агрегат, с водно охлажданеДизелов:1.9 D + 1.9 TD: 4-цилиндров редови, с водно охлаждане 2.4 D + 2.5 TDI: 5-цилиндров редови, с водно охлаждане | Отпред, напречно | ПредноМоделните варианти syncro с задвижване на четирите колела | По избор 2.920 или 3.220 (не при Multivan) | 4.707 – 5.107/1.840/1.940 – 2.430 (с висок таван) |
Версии на двигателите
Моделен вариант/Период на производство: | Работен обем (cm3): | Мощност (кВт./к.с. - при min-1): | Макс. въртящ момент (Nm - при min-1): |
---|---|---|---|
1.8 (1990 – 1992) | 1.781 | 49/67/4.000 | 140/2.200 |
2.0 (1990 – 2003) | 1.968 | 62/84/4.300 | 159/2.200 |
2.5 (1991 – 2003) | 2.461 | 1991 – 2003: 81/110/4.5001997 – 2003: 85/115/4.500 | 1991 – 2003: 190/2.2001997 – 2003: 200/2.200 |
2.8 VR6 (1996 – 2000)2.8 V6 (2000 – 2003) | 2.792 | 1996 – 2000 (VR6): 103/140/4.5002000 – 2003 (V6): 150/204/6.200 | 1996 – 2000 (VR6): 240/3.000/3.4002000 – 2003 (V6): 245/2.500/5.500 |
1.9 D (1990 – 1995) | 1.896 | 44/60/3.700 | 127/1.700/2.500 |
1.9 TD (1993 – 2003) | 1.896 | 50/68/3.700 | 140/2.000/3.000 |
2.4 D (1990 – 2003) | 2.370 | 1990 – 1998: 57/78/3.7001997 – 2003: 55/75/3.700 | 1990 – 1998: 164/1.800/2.2001997 – 2003: 160/1.900/2.900 |
2.5 TDI (1995 – 2003) | 2.461 | 1995 – 2003: 75/102/3.5001998 – 2003: 65/88/3.6001998 – 2003: 111/151/4.000 | 1995 – 2003: 250/1.900/2.3001998 – 2003: 195/1.900/2.5001998 – 2003: 295/1.900/3.000 |
Технологично развитие на модела
Нововъведения при развитието на модела.
Галерия
Икона, последна версия.
„Bulli“ е безспорно иконата сред лекотоварните автомобили и е пуснат в движение през 1950 г. за първи път. От T1 до T6 в световен мащаб са продадени почти дванайсет милиона автомобила. Сега производствената серия има ъпдейт: T6.1