Volkswagen Лекотоварни автомобили още веднъж надгради многообразието от предшестващи производствени серии на Transporter: за първи път този мултиталант се предлага с три височини на покрива. Той изпреварва предшественика си чрез спечеления от по-стръмните панели на каросерията допълнителен обем за товар. Нова е и версията на оборудване Shuttle. Универсалността се демонстрира и от единична или двойна кабина с шасита за специални конструкции - независимо дали за товарни платформи, хладилни камиони или теглещи автомобили.
Тенденцията за луксозни лимузини с голям капацитет расте постоянно и се откроява в Европа все по-ясно. Все повече собственият автомобил е свързан със спорт, хоби и професия. Едно решение за това е Multivan, който на практика създава самостоятелен сегмент превозни средства. Новият Multivan свързва интензивното преживяване на пространството с многообразните варианти на използване на оборудването. Новата вариация в задната част на Multivan е дефинирана от система с плъзгащи се релси в пода. Върху тази система могат да бъдат фиксирани на предпочитано място отзад отделни седалки, лежаща многоместна седалка и маса. Новото е, че, облегалките на всички седалки отзад могат да се сгъват върху площта за сядане като сандвич. Отделните седалки и задната седалка в новия Multivan образуват повърхността за лежане
В сравнение с предшественика си, тук впечатление правят по-строгите линии и по-изразеният дизайн на елементите. По-широкото междурелсие и рамо подсилват впечатлението за мощност. Решетката и бронята са изработени от формована част.
Освен серийните еърбези на седалката на шофьора и на спътника до него, Multivan, като първият ван на мултивариантите, предлага като опция еърбези за главите на пътниците в купето.
Като първи производител в сегмента транспортери, Volkswagen Лекотоварни автомобили предлага към системата ESP и спирачен асистент. Стандартният четириканален ABS и принадлежащата към стандартното оборудване система за управление на приплъзване на задвижването (ASR), която също регулира управлението на двигателя, допълват пакета за активна безопасност.
В Multivan се използва ново поколение дизелови двигатели. Всички дизелови двигатели сега работят с помпа-дюза с инжекционно впръскване и турбокомпресор, задвижван от отработените газове на двигателя, с променлива геометрия на турбината. Нова разработка и уникален в световен мащаб е 6-степенният-Tiptronic за напречен монтаж, който може да бъде поръчан само за транспортер със задвижване на предните колела, а също и само в комбинация с пет- и шестцилиндровите двигатели. Tiptronic предлага възможността за ръчно превключване. Серийно производство е новата 6-степенна-автоматична скоростна кутия в Transporter с V6-двигател (предно задвижване).
Отличната и безопасна работа на Transporter задава стандарти. Задвижването на предните колела впечатлява с високата стабилност на каросерията и новия дизайн на цялата ходова част, с отлична динамика и стабилност при шофиране. Амортисьорните стойки McPherson отпред и принципът на оста на наклонения волан с миниблок пружини и отделни амортисьори помагат на Transporter да придобие характеристики за шофиране на лек автомобил. Освен това добре оразмерени стабилизатори на двете оси ограничават наклона на преобръщане на новия транспрортер.
Варианти на моделите
Моделен вариант/Период на производство: | Двигател: | Място на вграждане на двигателя: | Задвижване: | Междуосие (mm): | Дължина/Ширина/Височина (mm): |
---|---|---|---|---|---|
T5 1.9T5 2.5T5 2.0T5 3.2 | Дизелов:1.9: 4-цилиндров турбокомпресор2.5: 5-цилиндров турбокомпресор Бензинов:2.0: 4-цилиндров Otto3.2: V6-Otto | quer nach vorne geneigt | Задвижване на четирите колела 4MOTION, предно | 3.0003.200 | Къса база: 4.892/1.904 - 2.283/1.950 - 1.990 Дълга база: 5.292/1.904 - 2.283/1.950 - 1.990 |
Версии на двигателите
Новите двигатели осигуряват удоволствие и адекватно задвижване при ежедневно шофиране. Двата суверенни бензинови двигателя постигат 85 kW / 116 к.с. и 170 kW / 231 к.с., усъвършенстваната дизелова гама предлага диапазон от 77 kW / 105 к.с., като се започне от четирицилиндровия и от 96 kW / 131 к.с. до 128 kW / 174 к.с. при петцилиндровия. Особено удоволствие при шофирането създава новоразработеният и икономичен петцилиндров дизелов двигател помпа-дюза с 2,5 литра работен ходов обем, който в зависимост от нивото на мощност затяга кривата на въртящия момент от 340 до 400 нютон-метра. Уникален в сегмента на бусовете / вановете досега: всеки пет и шестцилиндров вариант получава шест предавки - и не само при ръчната, но и при автоматичната скоростна кутия.
В зависимост от моторизацията спирачните дискове на ходова част с размери 16 или 17 цола забавят Multivan-моделите. Четириканалните ABS и ASR са стандартно оборудване серийно производство. Като опция се предлага ESP (Серия при 128 kW TDI и 170 kW V6).
Моделен вариант/Период на производство: | Работен обем (cm3): | Мощност (кВт./к.с. - при min-1): | Макс. въртящ момент (Nm - при min-1): |
---|---|---|---|
2.04-цилиндров Otto | 1.984 | 85/116/5.200 | 170/2.600 |
3.2 V66-цилиндров Otto | 3.189 | 173/235/6.200 | 315/2.900 |
1.9 TDI4-цилиндров | 1.896 | 77/105/3.500 | 250/2000 |
2.5 TDI5-цилиндров | 2.460 | 96/131/3.500 | 340/2.000 |
2.5 TDI5-цилиндров | 2.460 | 128/174/3.500 | 400/2.000 |
Технологично развитие на модела
Нововъведения при развитието на модела.
Галерия
Икона, последна версия.
„Bulli“ е безспорно иконата сред лекотоварните автомобили и е пуснат в движение през 1950 г. за първи път. От T1 до T6 в световен мащаб са продадени почти дванайсет милиона автомобила. Сега производствената серия има ъпдейт: T6.1