Описание на двигател 1.192 m³:

Обща информация:

Двигателят на Volkswagen T1 е въздушноохлаждащ се четирицилиндров-четиритактов-карбураторен двигател с по два срещулежащи цилиндъра − на боксерен принцип − и висящи клапани. Той е фланцово свързан с четири винта към монтираната в гума рама за закрепване.

Картер

Картерът, състоящ се от две части, е произведен от лек метал по метода на леене под налягане. Двете половини са обработени заедно и затова могат да се сменят само едновременно.

Колянов вал

Всички четири опорни точки на коляновия вал са закалени. Лагерите 1, 2 и 3 са разделени и са изработени от стоманено-оловен бронз. Лагер 4 е алуминиева лагерна втулка. Осовите сили на бутане на коляновия вал поемат лагер 2. Маховикът със зъбно колело за стартера се държи от кух винт и се подсигурява срещу усукване с четири напасващи щифта на коляновия вал. Воланът и задвижващото колело на разпределителя са подсигурени с пружинен клин. Шестостенен винт задържа шайбата на клиновидния ремък на мястото й. Уплътнението на коляновия вал от страната на съединителя става чрез уплътнителен пръстен, на шайбата на клиновидния ремък чрез шайба за отклоняване на маслото.

Мотовилки

Четирите мотовилки са монтирани на коляновия вал със сменяеми оловно-бронзови лагери и носят бронзови букси за буталните болтове.

Бутала

Леките метални бутала със стоманени вложки носят три бутални пръстена, чието дъно е проектирано като маслообиращ пръстен. Буталните болтове са монтирани плаващо в отвора на мотовилката, в буталото те странично са подсигурени от осигурителни пръстени.

Цилиндри

Четирите цилиндъра от специална цилиндрова отливка са еднакви помежду си и могат заедно с принадлежащото им бутало да бъдат заменяни поотделно. За топлообмен с преминаващия охлаждащ въздух са изляти охлаждащи ребра.

Цилиндрова глава

Всеки два цилиндъра носят обща, подвижна и силно оребрена цилиндрова глава от алуминиева отливка с притиснати уплътнителни пръстени на клапана и водачи на клапана. Клапаните са разположени висящи в главата на цилиндъра. Контактните повърхности между цилиндрите и цилиндровата глава не носят уплътнение. Медно-азбестови уплътнителни пръстени, поставени отвън до контактната повърхност между цилиндрите и цилиндровата глава, допълнително предпазват от излизане на газове от горенето.

Управление

Разпределителният вал е монтиран в картера при отказ на специални лагерни букси три пъти. Задвижването от коляновия вал се осъществява чрез цилиндрични колела с коси зъбци. Колелото на разпределителния вал е от лек метал. Управлението на вентилите се осъществява от гърбиците през повдигача, повдигащите пръти и люлеещия се лост. При това всяка гърбица задейства последователно на всеки клапан два срещуположни цилиндъра. Изпускателните клапани са облечени със специална висококачествена хром-никелова стомана.

Охлаждане

Охлаждането на въздуха се осъществява чрез радиална вентилаторна вентилация. Вентилаторното колело седи на удължения вал на алтернатора. То се задвижва чрез регулируем клиновиден ремък от коляновия вал с удвоени обороти на двигателя. Вентилаторът засмуква въздух през отвор в корпуса си и го притиска върху силно оребрените цилиндри и глави на цилиндрите. При това въздухът се води от направляващи планки, които отчасти се намират в корпуса на вентилатора, отчасти обхващат цилиндрите. Управляван чрез термостат дроселов пръстен на входа на въздуха на вентилатора се грижи за бързото достигне и равномерното запазване на работната температура.

Картер

Смазването е проектирано като смазване на циркулацията на налягането със специално охлаждане на маслото.

Маслената помпа на зъбното колело е разположена от задвижващата страна на разпределителния вал и се задвижва от него. Маслото се взема от най-ниската точка на картера и се изтласква през масления охладител към маслените канали. Част от маслото се пресова през лагерите на коляновия вал в пробития колянов вал и смазва лагерите на мотовилката. Втора част смазва лагерите на разпределителния вал, трета се насочва над кухите брони към люлеещите се лостове и смазва техните лагери и стъбла на клапаните. Стените на цилиндрите, буталата и болтовете на буталата се смазват с центробежно масло. Изтичащото от точките на смазване масло се връща обратно в картера, където остатъците се улавят от сито в най-ниската точка на картера, преди маслото да влезе отново в кръговрата.

Масленият охладител се намира върху картера и се охлажда от всмуквания от вентилатора въздух. Той е монтиран в маслената линия, така че трябва да премине през маслото, изпомпвано от помпата, преди да стигне до отделните точки на смазване. Спадът на температурата в масления охладител е около 20° C. Чрез охлаждането, маслото поддържа пълната си способност за смазване, дори при много топло време и непрекъснато натоварване на двигателя.

Когато маслото е студено и следователно по-вискозно, клапан за повишено налягане кара маслото да потече директно в маслените канали, заобикаляйки масления охладител.

В напорния тръбопровод между маслена помпа и масления охладител е монтиран автоматичен превключвател за контролната лампа на налягането на маслото, който при налягане от 0,4 − 0,6 атм. отваря електрически контакт и по този начин прекъсва тока за контролната лампа

При включване на запалването и при ниско налягане на маслото лампата светва.

Показаните на изображенията превозни средства могат да се различават в някои детайли от актуалните, предназначени за България доставки. Част от показаното оборудване е опционално, което се доставя срещу доплащане. Всички посочени цени са необвързващо препоръчителни, некартелни и ориентировъчни, включващи 20 % ДДС и транспортни разходи. За допълнителна информация относно серийното и опционалното оборудване, най-учтиво Ви молим да се обърнете към най-близкия дилър на Volkswagen. Възможни са грешки и промени в цените.

Затвори
Меню
Затваряне на менюто
Затвори

Ние реставрираме един VW Комби T1. Bulli reloaded.

Ами сега!
Изглежда браузърът ви не е актуален. Може би уебсайтът ни не работи оптимално. Повечето браузъри (но не и MS Internet Explorer 11 и по-стари) все още работят добре.

Препоръчваме ви да актуализирате вашия уеб браузър!
Последната версия може да гарантира добро изживяване навсякъде в Интернет.

Благодарим ви за посещението,
Вашият Volkswagen екип