Това неравномерно износване на протектора на гумата има видимата форма на трион. Повишения шум при движение може да е също признак за това. Формата на трион може да се получи от повредени амортисьори или изменение в геометрията на осите - най-често обаче е следствие от индивидуалния стил на шофиране: Спортно шофиране по завои, рязко ускорение и шофиране на прекалено висока предавка могат да предизвикат появата на назъбването. Последствията са по-бързо износване, по-честа смяна на гумите и свързаните с това повишени разходи. Така че ако откриете назъбена форма по гумите си, изяснете със сервиза причината и се посъветвайте как да подходите.
Протекторът в средата е износен значително по-малко отколкото от двете
страни.
Причината за това най-вероятно е прекалено ниско налягане: Тогава именно страните
на протектора опират в пътната настилка - и износването е както от вътрешната
страна, така и от външната.
Износването е от двете страни, но по външната страна е повече. И то на
всички гуми.
Това говори за систематично бързо преминаване на завои - също при ниско налягане.
Последствията са бързо износване и повече разходи. В екстремни случаи, при шофиране
с ниско налягане може да се повреди дори скелетът (каркасът). Изключително
рисковано: Повредата по каркаса остава, дори гумата да бъде шофирана отново с
правилно налягане. Последствието може да бъде бърза повреда в гумата. Затова
редовно проверявайте налягането в гумите и при неувереност се обърнете към
специализиран сервиз.
И обратният случай е възможен: Само в средата на протектора се наблюдава равномерно износване. Тук гумата е била с прекалено високо налягане: Повърхността е под толкова високо налягане, че само или главно средната част на гумата допира пътната настилка. Друга причина за такова износване: превишаване на допустимата максимална скорост на гумата.
Тук също повече се натоварва средната част на протектора. Най-добре попитайте във Вашия специализиран сервиз - и контролирайте редовно налягането в гумите. По този начин ще избегнете честа смяна на гумите и свързаните с това повишени разходи - освен това увеличавате Вашата безопасност.
За разлика от двустранното износване във външните зони на протектора (което е признак за прекалено ниско налягане), силното износване само на една зона по принцип има друга причина. Най-често това е признак за:
Не е задължително износванията винаги да са разпределени по цялата гума, а могат и да са само на определени точки. Деформирана от спиране гума може да се появи на блокирано колело при силно или аварийно спиране - това обикновено се случва само при автомобили без ABS.
Подобна е картината при деформирана гума от престой - както името казва - предизвикано от дълъг предстой на гумата или автомобила на едно място в съчетание с прекалено ниско налягане. Ако искате да разберете дали гумата е все още годна за употреба се обърнете към Вашия специализиран сервиз.
Lorem ipsum vix at error vocibus, sit at autem liber? Qui eu odio moderatius, populo pericula ex his. Mea hinc decore tempor ei, postulant honestatis eum ut. Eos te assum elaboraret, in ius fastidii officiis electram.