През 2019 г. капиталовите инвестиции на Volkswagen Лекотоварни автомобили ще надхвърлят 1,8 милиарда евро, които ще бъдат вложени в нови продукти, преустройство на заводи и иновативни услуги за мобилност. Стратегията за развитие на лекотоварното подразделение е наречена GRIP 2025+ и бе обявена като най-голямата трансформация в историята на марката.
Томас Седран, председател на борда на директорите обяви: "Ние можем да формираме върхови промени в автомобилната индустрията, защото сме финансово силни и можем да използваме синергията в рамките на групата Volkswagen. Новата ни стратегия позволява да следваме ясен план и да стимулираме промените. Ние се развиваме - превръщаме се от чист производител на автомобили в доставчик на мобилност."
2018 г. бе втората най-добра година в историята на бранда от Хановер. Приходите от продажби от 11,9 млрд. почти достигнаха нивото от предходната година. Оперативната печалба бележи лек спад - от 853 млн. евро до 780 млн. евро през 2017 г. Приходите бяха занижени заради по-високите разходи за нови продукти, отрицателното влияние на валутните курсове и ефектите от новата процедура за тестване на превозни средства - WLTP. С доставените близо 500 000 нови превозни средства, марката обаче надмина представянето си от предходната година, с което затвърждава позицията си на водещ производител на лекотоварни автомобили в Европа.
През текущата година се очаква доставките да достигнат минимум равнището от 2018, но в много по-предизвикателна за бизнеса среда. В същото време 2019 г. се очаква да бъде решаваща за прехода при Volkswagen. Под мотото "Ние транспортираме успеха" стратегията GRIP 2025+ предлага отговори на ключовите предизвикателства в индустрията: опазване на климата, цифровизация, нови мобилни услуги и автономно шофиране. В същото време персонализираните продукти за бизнес клиенти и лайфстайл гамата за семейството и свободното време остават важни в бизнеса на марката, като те все повече ще бъдат допълвани с иновативни мобилни и транспортни услуги.
За постигането на тази цел в завода в Хановер ще бъде съсредоточена цялостната разработка на автомобили с автономно шофиране. Планираното сътрудничество с новия партньор Ford също засилва конкурентната позиция на марката. Двамата водещи производители се допълват взаимно със силните си продукти в различните региони на планетата. Двете компании вече са подписали първоначални договори, включително и споразумение за разработване на договор за развитие, което включва наследника на пикапа Amarok. Други потенциални области на сътрудничество са допълнителните проекти за превозни средства, автономното шофиране или съвместното използване на електрически платформи за мобилност.
Най-видимият знак, че Volkswagen Лекотоварни автомобили навлиза в електрическата епоха, е серията ID.BUZZ, която ще бъде произвеждана в Хановер от 2022 г. Това е изцяло електрическата версия на легендарната T-серия. "ID.BUZZ със сигурност е най-важният продукт на следващите години - казва Томас Седран. - В същото време той е символ на бъдещето на марката - нулеви емисии, изключително новаторство и много емоция. Следващото поколение Bulli също ще дойде от нашия основен завод. Любовта се завръща!"