- Нов и иновативен: Volkswagen Лекотоварни автомобили представя петото поколение на сглобения над 3 млн. пъти Caddy
- Динамичен и симпатичен: Новият Caddy е изграден на базата на модулната система за напречно монтирани двигатели (MQB)
- Отвън компактен, а вътре просторен: В новия Caddy Maxi има място за до две европaлета
- Ефективен и устойчив: Системата Twindosing значително намалява емисиите на азотни окиси при дизеловите агрегати
- Дигитален и свързан: Новият "Innovision Cockpit" превръща Caddy в смартфон в пазарния му сегмент
- По-сигурен и по-комфортен: 19 нови или подобрени асистиращи системи на борда на новия Caddy
Всеки детайл е създаден по изцяло нов начин. Защото за първи път бестселърът е изработен на базата на модулната система за напречно монтирани двигатели (MQB). Благодарение на MQB платформата хайенд технологиите навлизат в моделната линия: иновативни асистиращи системи увеличават нивото на сигурност и комфорт; свързаните с Интернет инфотейнмънт и дигитализирани обслужващи системи превръщат Caddy в смартфон на колела; Иновативната система Twindosing прави дизеловите мотори (TDI) по-чисти от всякога. Изцяло нов и със спортно излъчване е и екстериорът. Новият Caddy се превръща в мултиталант сред автомобилите за градски доставки и семейните ванове.
"Новият Caddy прави огромен скок напред със своето значително нарастване на обем, абсолютна точност във всеки детайл, със своите нови технологии и със своя нов динамичен дизайн" - казва шефът на Volkswagen Лекотоварни автомобили Т. Седран. "С това моделът притежава потенциала да разшири пазарния дял на Volkswagen в световен мащаб в областта на автомобилите за градски доставки и семейните ванове в т. нар. А-сегмент." е мнението на Хейнц-Юрген Льов, член на Борда на директорите за Маркетинг и пласмент. Стартът на продажбите ще бъде в началото на 2021.
Харизматичен дизайн и нови акценти на екстериора
Преминаването към платформата MQB е визуално различимо още при пръв поглед с увеличеното междуосие, осигуряващо на Caddy динамични външни пропорции. Дизайнерите са оползотворили техническите възможности на платформата, за да създадат каросерия с изцяло нова и по-харизматична от всякога стилистика. Подобрена е и аеродинамиката на новата каросерия: коефициентът на обтекаемост Cw e намален от 0,33 при предишния модел на 0,30, превръщайки се в еталон за този сегмент. От технологична гледна точка разполагащият с до седем места Caddy, предлага множество нови елементи. Сред тях са изключително големият панорамен покрив с площ от 1,4 м2 (предлаган също и за Caddy California) както и, опционално, възможността за електрическо затваряне на плъзгащите се врати и задния капак. Изцяло нови са и до 18-цоловите лети джанти, както и (стандартно за върховата версия "Style") новите LED предни и LED задни светлини. За първи път се предлага система за безконтактно централно заключване "Keyless Access" (накратко Kessy) и т. нар. "Digital Cockpit".
Нови нива на оборудване - "Caddy", "Life" и "Style"
Новият Caddy ще се предлага като товарен вариант Caddy Cargo (фургон), както и като пътнически в базов вариант Caddy Kombi и в линии на оборудване "Caddy", "Life" и "Style". Факт е: Всички моделни линии са още по-добре оборудвани от предшестващите ги.
По-голямо вътрешно пространство и дигитализиран високотехнологичен кокпит
Отвътре петата генерация убеждава с новите технологични решения и значително повече място. Дългата версия - Caddy Maxi - предлага например място за до две европалета, които могат да бъдат натоварени в средата напречно / отзад напречно или в средата напречно или отзад по дължина. Индикаторните и контролните прибори са с нова архитектура - основната конфигурация за водача и пътника до него включва аналогови инструменти с дигитален мултифункционален екран или новия "Digital Cockpit" (изцяло дигитални инструменти). В зависимост от оборудването - серийно или опционално - се предлага радио и навигационна система със сензорен екран с размер на диагонала от 6,5 инча (16,51 см), 8,25 инча (20,96 см) или 10,0 инча (25,4 см). Наличието на "Digital Cockpit" в комбинация с върховата навигационна система "Discover Pro" с 10-инчов сензорен екран създава изцяло нов дигитален пейзаж от индикаторни и контролни елементи, наречен "Innovision Cockpit". Благодарение на модула за онлайн свързване (OCU) с интегриран eSIM, инфотейнмънт системата на Caddy има достъп до мобилни онлайн услуги. С това Caddy винаги е на линия.
Също новост за модела са дигиталните сензорни повърхности, свързани с управление на светлини, видимост, аудио и менюта. Въртящият се превключвател за светлините вече е в историята - управляващата роля се поема от сензорния панел "Светлина и видимост". Позициониран от лявата страна на таблото, той е интегриран в кокпита и инфотейнмънт системата. В допълнение, новите LED интериорни светлини с контрол с докосване и контакт с напрежение от 230V създават допълнително удобство. Друго иновативно решение е вентилаторът на покрива за по-добър климатичен контрол в задната част на автомобила.
Повече сигурност и комфорт с много нови асистиращи системи
Пет от 19-те асистиращи системи в Caddy са изцяло нови. Към тях се причислява технологията "Travel Assist", която, за първи път в лекотоварен автомобил на Volkswagen, включва асистирано шофиране в рамките на целия скоростен диапазон. Концепцията на "Travel Assist" е довела до необходимост от промяна на мултифункционалния волан, който вече е оборудван с капацитивни сензори. Те разпознават прецизно дори лекото докосване на волана и по този начин предотвратяват фалшиво сигнализиране. Още една новост в Caddy, е асистентът за маневриране с прикачен товар (известен от Crafter като "Trailer Assist"), който подпомага движението на заден ход с ремарке. Останалите асистиращи системи са с добавени нови функции.
Системата Twindosing значително намалява емисиите на азотни окиси при TDI двигателите.
Също толкова иновативни като асистиращите системи са и новите четирицилиндрови двигатели на Caddy. Те са част от следващото еволюционно ниво на развитие и без изключение са оборудвани с филтри за твърди частици. При трите турбодизелови агрегати TDI със съответно 55 кВт (75 к.с.), 75 кВт (102 к.с.) и 90 кВт (122 к.с.) за първи път Volkswagen Лекотоварни автомобили използват системата "Twindosing". При тази технология значително се намаляват емисиите на азотни окиси (NOx) в сравнение с тези на предшествениците. По този начин TDI агрегатите на Caddy са сред най-чистите в света турбодизели. С висока ефективност и опазващ околната среда е и бензиновия мотор TSI с 84 кВт (114 к.с.). Той ще бъде последван от захранвания с природен газ двигател с принудително турбо пълнене (TGI на базата на TSI, но с 96 кВт / 130 к.с.) както и Plug-In-хибридният eHybrid. Новите задвижващи агрегати са едновременно екологични и ефективни.