Две версии - новият електрически многофункционален модел ще дебютира на пазара като ID. Buzz и ID. Buzz Cargo
Уникална по рода си ДНК - ID. Buzz и ID. Buzz Cargo пренасят 70-годишната традиция на Bulli в бъдещето
Заключителни проверки - в момента по пътищата на Европа последни изпитания преминава автопаркът от предсерийни автомобили ID. Buzz (петместен) и ID. Buzz Cargo (Transporter)
Интелигентно зареждане - "Plug & Charge" ще направи излишни картите за достъп до много от бързозарядните станции в близко бъдеще
Световната премиера на концептуалния модел ID. BUZZ1 на автомобилното изложение в Детройт през януари 2017 г. предизвика истински фурор в световен мащаб. На фона на тези положителни отзиви концептуалната разработка преминава в серийно производство.
След пет години интензивна развойна и проектантска дейност идва моментът, в който ID. Buzz - един наистина революционен модел в областта на електрическата мобилност, е готов да излезе на пазара.
Volkswagen започна обратното броене преди двойната световна премиера - на 9 март изцяло електрическият вариант на Bulli ще бъде представен едновременно под формата на петместната пътническа версия ID. Buzz и ID. Buzz Cargo (лекотоварен Transporter) с нулеви локални емисии.
Дизайн, вдъхновен от иконата T1
И двете версии на ID. Buzz въплъщават основните елементи от дизайна на T1 - легендарният Bulli. Сред тях са силно скъсените надвеси на каросерията, минимални външни габарити и максимално просторно вътрешно пространство, класическо разделение на вътрешното пространство в каросерията на две нива - долно и горно и емблематичните V-образни очертания в предната част, формиращи характерния лицев облик на модела. И точно като оригиналния Bulli, ID. Buzz също е със задно предаване.
Наред с отчетливите препратки към славния модел Т1, авангардният ID. Buzz е преродена икона и новатор в сферата на електрическата мобилност. Той е уникален по рода си автомобил без реални преки конкуренти - това е така, защото новият ID. Buzz не използва вече съществуваща платформа с възможност за използване на различни типове задвижване и всички произтичащи от това компромиси, а е целево и последователно разработен като електрически Bulli. Двете версии на ID. Buzz - пътнически ван и товарен автомобил, са израз на интелигентни решения за мобилност, с което частните и бизнес клиентите на марката могат да посрещнат и ефективно да противодействат на измененията в климата.
Концепцията на платформата MEB позволява високи динамични показатели
В технологично отношение новата моделна линия е базирана на модулната платформа за автомобили с електрическо задвижване (MEB) от Volkswagen Group. И двете версии на ID. Buzz ще дебютират на пазара през 2022 година с литиево-йонна акумулаторна батерия с високо напрежение, която предлага брутен енергиен капацитет от 82 кВтч (77 кВтч нето). Батерията захранва интегрирания в задния мост и задвижващ задните колела тягов електродвигател с мощност 150 кВт. Максималната скорост е електронно ограничена до 145 км/ч. Официалните стойности по отношение на автономния пробег все още не са на разположение, но е факт, че новият ID. Buzz е модел с изключителни динамични показатели. Това от една страна се дължи на факта, че електродвигателят може да развие максималния си въртящ момент от 310 Нм в момента на потеглянето, а от друга, този динамичен потенциал е съчетан с много нисък център на тежестта на каросерията вследствие на разположената ниско долу в подовата конструкция тип "сандвич" акумулаторна батерия. Благодарение на цялостната концепция и конструкцията на ходовата част, новият ID. Buzz има и още едно значително предимство - диаметърът на завой на електрическия Bulli е малко над 11,0 метра.
Maксимално оползотворяване на пространството и междуосие като при T6.1
Използвайки високотехнологичната основа на MEB, инженерите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са разработили гъвкава структура, която дава възможност за изключително широк спектър от приложения - със своите пет места мултифункционалният ID. Buzz отговаря перфектно както на изискванията за приятно прекарване на свободното време, така и на нуждите на бизнес потребителите. Триместният ID. Buzz Cargo на свой ред поема ролята на модерен Zero Emission Transporter. И това е само началото, защото през следващата година например, гамата на модела ще бъде обогатена с удължено междуосие и всички произтичащи от него разширени възможности по отношение на вътрешното пространство.
Много пространство за пътници, за багаж и за работа
Благодарение на изключително ефективната в оползотворяването на пространството технологична архитектура MEB, ID. Buzz и ID. Buzz Cargo демонстрират впечатляващи постижения в тази област. Дори при заетост на всички пътнически места на борда, петместният ID. Buzz може да превозва до 1121 литра багаж. Максималният товарен обем при оборудвания с преграда зад първия ред седалки ID. Buzz Cargo пък е над 3,9 м3
"Plug & Charge" и двупосочно зареждане
Навата моделна линия ще бъде оборудвана с редица интелигентни решения за зареждане, като в бъдеще най-новият ID. софтуер ще включва и функцията "Plug & Charge". При нея ID. Buzz преминава автоматично и самостоятелно процеса на автентификация при включване на куплунга в бързозарядните станции (DC/прав ток) на много от доставчиците на зарядни услуги и по този начин обменя всички необходими данни със станцията, улеснявайки своя собственик и правейки ежедневието много по-удобно и приятно. Налице е и новата функция за двупосочно зареждане, която разкрива изцяло нов спектър от възможности. Така например, отсега нататък собствениците ще могат да съхраняват излишната енергия от домашната фотоволтаична система в акумулаторната батерия на ID. Buzz и да я използват обратно за захранване на консуматорите в дома вечер, осигурявайки си постоянно и автономно енергозахранване дори когато няма слънце.
Софтуерна актуализация Over the Air и иновативни асистиращи системи
При ID. Buzz също както и при всички останали членове на фамилията от ID. модели, софтуерната актуализации вече могат да се извършват безжично чрез мобилна връзка - ОТА (Over the Air). Гамата от асистиращи системи включва иновативни мрежови технологии като "Тренирано паркиране" (автоматично влизане и излизане от мястото за паркиране), "Car2X" (предупреждения и съобщения за опасности на пътя в непосредствена близост) и най-новата версия на системата "Travel Assist" с възможност за използване на данни от рояка и полуавтоматично управление на автомобила в надлъжна (ускорение и спиране) и напречна посока (управление) в целия скоростен диапазон.
Премиера на пазарите в Европа през месец септември
Малко след старта на серийното производство на ID. Buzz през първото полугодие, ще последва и европейската пазарна премиера на новата моделна линия, насрочена за есента. Предстои новият ID. Buzz да дебютира и на пазара в САЩ, като това ще бъде едно очаквано от много американски фенове завръщане на модела по пътищата между Ню Йорк и Сан Франциско.
Първият предшественик на ID. Buzz дебютира преди 50 години
Между другото, ID. Buzz не е първият Bulli с електрическо задвижване, защото още преди 50 години Volkswagen представи на изложението в Хановер първия прототип на Т2, задвижван от разположен отзад електрически двигател. Постижимият по онова време максимален автономен пробег от 85 километра бе явен признак, че технологията в областта на акумулаторните батерии все още е далеч от практичността и масовата употреба, но това не променя факта, че родената през 1972 година мечта за Bulli без локални емисии ще се превърне в реалност през 2022 година.
1.) В процеса на разработката начинът на изписване на името на модела бе променен от "ID. BUZZ" на "ID. Buzz".