Volkswagen Лекотоварни автомобили прави големи крачки напред по пътя на развитието на автономните автомобили, с крайната цел за приложението им в секторите на мобилните услуги и транспорта. Автономният изцяло електрически Volkswagen ID. Buzz AD (Autonomous Driving) е в готовност да бъде пуснат в серийно производство и за първи път ще се движи по улиците през идните седмици. На борда му ще се возят като пасажери влиятелни политици, представители на държавните органи и медиите, както и бизнесмени, за да добият представа за способностите на ID. Buzz да се движи сам. Тестовата програма на Volkswagen паралелно стартира и в Остин, Тексас, САЩ. Процесът за развитие на AD-автомобили има за цел да направи възможно приложението им като публични превозни средства за централните градските части на Европа и Северна Америка, както и за споделено шофиране и транспортни услуги.
"Разширяването на обхвата на програмата ни за развитие на автономни автомобили в Северна Америка е следващата стъпка от глобалната ни стратегия за развитие и е резултат от една инвестиция с дългосрочна цел" споделя Кристиян Зенгер, член на Борда на Директорите, отговорен за звеното Развитие на автономно шофиране към Volkswagen Лекотоварни автомобили. "Това ще ни помогне както да тестваме и валидираме приложимостта на концепцията, така и да усъвършенстваме технологията и по американските пътища." Целта е да разширим обхвата на предлаганите транспортни услуги за бизнеса и да разширим собственото си портфолио за мобилни услуги на Volkswagen Group.
Изцяло електрическият ID Buzz AD предлага технология за масово производство и е оборудван със система за автономно управление от технологичната компания Mobileye. Тестовите автомобили, чийто брой нараства, събират данни от изминатите километри при различни сценарии на шофиране. Всяко от превозните средства, класифицирано с ниво 4 според американския стандарт SAE за автоматизирано шофиране, е оборудвано с камери, радар и лидарна технология. По време на тестовата фаза, във всеки автомобил има и човек, който следи за безопасността при движение. Моделът с голям капацитет предлага място за четирима пътници и след като бъде готов за серийно производство, ще може да се произвежда в големи количества, за да отговори на нарастващата нужда от мобилност и транспорт.
Концернът Volkswagen с годините е натрупал богат опит и познания в областта на клиентските изисквания и операторските нужди, което е важен аспект при развитието на автономни автомобили за масово ползване. Дъщерното дружество MOIA оперира на пазара от 2019 година като доставчик на услуги за споделено шофиране и до момента е транспортирало 8,5 милиона пасажери. Опитът на MOIA също е отразен в ежедневните проучвания в рамките на проекта.
Лансирането на тестовата програма от Volkswagen Group of America (VWGoA) и в Тексас допринася още повече за глобалното проучване и развитие на автономни превозни средства на Volkswagen Group. VWGoA ще ръководи стратегическото и бизнес развитие на програмата в САЩ. Създадено е и дъщерно дружество под името Volkswagen ADMT, LLC, което да подкрепя процеса по лансирането на програмата за автономни автомобили с екипи в Белмонт, Калифорния и Остин, Тексас.
За разлика от Германия, където дъщерната MOIA ще бъде пилотната компания, която ще ползва автономни превозни средства, в САЩ Volkswagen няма да предлага услугата от собствено име, това ще се извършва от външни компании от секторите мобилност и транспорт.
1 ID. Buzz: разход на електроенергия в КвтЧ/100 км: комбинирано 22,0 - 20,6 (WLTP); CO₂ емисии комбинирано в г/км: 0; наличните за автомобила данни за разход и емисии са по WLTP стандарти и не NEDC. Обхвата на показаните стойности за разход и CO₂ емисии зависи от избраното ниво на оборудване за съответния автомобил.