Хановер | август 2024 година: Моделната гама на Caddy се разширява и разнообразява - наред с новите версии TSI и TDI с бензинови и дизелови двигатели и предно предаване, на разположение на клиентите на Volkswagen Лекотоварни автомобили вече са и изцяло новите plug-in хибридни варианти на Caddy и Caddy Cargo. Новият Caddy Cargo eHybrid осигурява на професионалистите гъвкава възможност за локални градски доставки с нулеви нива на емисиите. Разбира се, когато се налага, семейните потребители също могат да се възползват от възможността за движение на изцяло електрическа тяга с пътническия вариант на Caddy eHybrid, който се предлага и в Maxi версия с удължено междуосие.
Възможностите за избор се увеличават - с пазарната премиера на Caddy от новата моделна година 2025, Volkswagen Лекотоварни автомобили разширява своята успешна гама от семейни пътнически ванове и лекотоварни версии за градски доставки. Клиентите на марката вече могат да разчитат не само на версиите с модерни, високотехнологични бензинови и дизелови двигатели, а и на eHybrid вариантите на Caddy и Caddy Cargo, които могат да се движат частично или изцяло на електричество и да осигурят възможност за превози с нулеви локални емисии, когато това се налага или потребителят желае.
Броят на вариантите на задвижване в гамата на Caddy нараства
В допълнение към 2,0-литровия TDI и 1,5-литровия TSI двигатели, палитрата от задвижващи агрегати на Caddy ще бъде разширена и с plug-in хибриден вариант2) на базата на 1,5-литровия TSI с мощност 85 кВт. Заедно с електродвигателя, PHEV задвижването (съкращение от "Plug-In-Hybrid Electric Vehicle") на Caddy eHybrid развива системна мощност от 110 кВт и разполага с максимален въртящ момент до 350 Нм. Благодарение на използваемия капацитет на акумулаторната батерия от 19,7 кВтч, тази система позволява изминаване на пробег до 122 километра на изцяло електрическа тяга*.
Изключително удобно, само с едно докосване на сензорния екран, потребителите могат
да решат сами кога и колко дълго да използват възможността за движение на
електричество - това е възможно както в началото на пътуването, така и в отделни
междинни периоди, както и в определени зони и участъци в близост до крайната цел на
пътуването. За смяната на предавките се грижи автоматична трансмисия с
напълно
електронно управление (shift-by-wire).
Акумулаторната батерия на plug-in хибридната система може да се зарежда и в домашни условия посредством стенни зарядни модули (wall box) на променлив ток с мощност до 11 кВт, както и на обществени правотокови бързозарядни станции с мощност до 50 кВт.
Пътническата версия на новия Caddy eHybrid от Volkswagen Лекотоварни автомобили достига максимална скорост от 183 км/ч, а при лекотоварния Cargo eHybrid тя е 181 км/ч.
Caddy eHybrid се предлага във варианти пътнически ван и лекотоварна версия Cargo. Изпълненията със стандартно междуосие включват петместен пътнически ван и двуместна Cargo версия. Caddy PHEV се предлага и като Maxi вариант с дълго междуосие, при който капацитетът на пътническата версия нараства до седем души. Всички plug-in хибридни варианти са оборудвани с шестстепенна трансмисия с два съединителя, а съчетанието от динамичното електрическо задвижване и мощния TSI бензинов двигател позволява постигане на максимална енергийна ефективност с възможност за движение без локални емисии при желание и необходимост - например в централните градски части, върху достъпа до които в бъдеще може да бъдат наложени определени ограничения.
Всички варианти на новия Caddy eHybrid с шестстепенна трансмисия с два съединителя вече са на разположение за предварителни поръчки.
Между другото, новите модели на Caddy с класически двигатели с вътрешно горене1), като например версията TDI с предно предаване и мощност 75 кВт, използват шестстепенна механична предавателна кутия, докато вариантите с максимална мощност 90 кВт са оборудвани със седемстепенна трансмисия с два съединителя. При версията на Caddy с бензинов двигател TSI и мощност 85 кВт се предлага избор между механична предавателна кутия или автоматична трансмисия с два съединителя. Разбира се, тези варианти на модела също са на разположение за поръчка.
Серийно оборудване с многобройни системи за асистенция на водача
Оборудването на Caddy Cargo от моделна година 2025 на Volkswagen Лекотоварни автомобили е разширено с множество модерни системи за асистенция на водача. Блокът на контролните прибори пред водача с изцяло цифрови показания вече е част от стандартното оборудване на модела, а гласовият асистент IDA с функция ChatGPT вече е на разположение като възможност за допълнително оборудване.
В бъдеще всички версии в моделната гама на Caddy ще бъдат стандартно оборудвани с асистиращата функция за динамично разпознаване и показване на пътните знаци DRSD (Dynamic Road Sign Display), круз контрол, система от сензори за контрол на дистанцията при паркиране PDC (Park Distance Control) и усъвършенствана функция за следене на евентуални проблеми с концентрацията и прояви на сънливост у водача ADADM (Advanced Driver Attention & Drowsiness Monitor). Оборудването на версиите Cargo също е разширено с модерни системи като допълнителни странични въздушни възглавници и въздушни завеси, многофункционална камера, индикатор за загуба на налягане в гумите TPLI (Tyre Pressure Loss Indicator), асистент за поддържане на лентата за движение Lane Assist и система за следене и предотвратяване на сблъсък в зоната пред автомобила Front Assist с функция за разпознаване на пешеходци и велосипедисти (Pedestrian and Cyclist Monitoring). Друга нова стандартна характеристика на Caddy Cargo е мултифункционалният волан, който вече е част от серийното оборудване на пътническите версии.
Благодарение на тези нови асистиращи системи, както и на допълнителните мерки за повишаване на безопасността, Caddy Cargo на Volkswagen Лекотоварни автомобили постигна още по-престижна позиция в класацията на Euro NCAP за лекотоварни автомобили и през месец юни 2024 година бе отличен с най-високата оценка Platinum.
Разход на гориво/eмисии:
1) Caddy/Caddy Maxi: комбиниран разход на гориво при TSI/TDI* 4.8--6.8 л/100 км, комбинирани емисии на CO₂ 126--154 г/км; CO₂ емисионен клас: D-E
2) Caddy eHybrid/Caddy Maxi eHybrid (PHEV)*:
Среден комбиниран електроенергиен разход: 18.3-19.4 кВтч/100 км; среден комбиниран разход на гориво: 0.4-0.5 л/100 км; комбиниран автономен пробег на изцяло електрическа тяга: 113-122 км; средни комбинирани емисии на CO₂: 10-12 г/км; комбиниран разход на гориво с изтощена акумулаторна батерия: 6.1-6.6 л/100 км; комбинирани емисии на CO₂ с изтощена акумулаторна батерия: 139-151 г/км; CO₂ емисионен клас: B-E
Caddy Cargo eHybrid/Caddy Cargo Maxi eHybrid (PHEV)*:
Среден комбиниран електроенергиен разход: 18.5-19.4 кВтч/100 км; среден комбиниран разход на гориво: 0.5-0.5 л/100 км; комбиниран автономен пробег на изцяло електрическа тяга: 112-120 км; средни комбинирани емисии на CO₂: 11-12 г/км; комбиниран разход на гориво с изтощена акумулаторна батерия: 6.3-6.6 л/100 км; комбинирани емисии на CO₂ с изтощена акумулаторна батерия: 143-151 г/км
* Стойностите са измерени съгласно предписанията на изпитателната процедура WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure)