Хановер 15.09.2024 - Volkswagen Лекотоварни автомобили отбелязва световната премиера на изцяло новото седмо поколение на Тransporter на изложението IAA Transportation 2024. В периода до 22-ри септември посетителите на търговското изложение ще имат възможност да се запознаят отблизо с гамата на новата генерация на успешната моделна серия на Volkswagen Лекотоварни автомобили на щанда на марката в зала 12. Всички основни характеристики и показатели на Transporter са издигнати на ново, по-високо ниво - моделът предлага повече вътрешно пространство, увеличена товароносимост, по-голям прикачен товар и значително подобрена енергийна ефективност с по-нисък разход на гориво. Наред с това, безопасността се повишава от най-модерните системи за асистенция на водача, а усъвършенстваните елементи на арматурното табло и управлението на функциите улесняват работното ежедневие. Всичко това важи в пълна степен и за Caravelle - деветместният пътнически вариант, който също отбелязва своята световна премиера. За първи път в историята на Volkswagen Лекотоварни автомобили мултифункционалните инструменти за професионалистите в транспортния бранш Transporter и Caravelle ще предлагат и алтернатива на гамата от турбодизелови двигатели под формата на plug-in хибридно и изцяло електрическо задвижване. Отчетливата линия в дизайна на новото поколение е освежаващо нова и едновременно с това следва вярно стила на емблематичните си предшественици.
Подходящ вариант за всеки. С дебюта на новото поколение Transporter Volkswagen Лекотоварни автомобили осъществява своята стратегия, целяща да предложи най-подходящия за всеки индивидуален потребител и всяко конкретно приложение лекотоварен модел. По време на премиерата на първото поколение Transporter пред представителите на пресата през 1949 година никой не е в състояние не само да предположи, а дори и да мечтае, че Т1 - един от двигателите на германското икономическо чудо в онзи исторически период, един ден ще се превърне в толкова многообразна и успешна моделна фамилия. 75 години по-късно Bulli е заслужил своето място в историята и отдавна се счита за неразделна част от културното наследство не само на автомобилната индустрия. Днес гамата на най-новото поколение обхваща новия Transporter, Multivan и електрическия ID. Buzz, като моделната палитра на Transporter обединява както изцяло едноименните лекотоварни модификации, така и пътническото изпълнение Caravelle. Multivan на свой ред изпълнява ролята на автомобил за свободното време и бизнес приложения във фамилията на седмата генерация - включително и в представения преди броени дни изцяло нов кемпер вариант California. На пазара са и изцяло електрическите ID. Buzz и лекотоварната версия ID. Buzz Cargo, които бързо заеха своето място на своеобразни икони на електрическата мобилност. От тази гледна точка седмото поколение на Bulli в лицето на Transporter, Multivan и ID. Buzz в момента формира най-богатата и разнообразна моделна гама от гледна точка на функционални възможности, области на приложение и типове задвижване в този сегмент от световния пазар.
Кастен, Комби, бордови Transporter и пътнически Caravelle. Volkswagen Лекотоварни автомобили предлага новия Transporter като Кастен (с изцяло лекотоварно приложение), Кастен плюс (с голямо товарно отделение, втори ред седалки и различни варианти за преградни стени), Комби (за превоз на пътници) и в изпълнение с двойна кабина и бордова каросерия с дълго междуосие. По желание вариантите Комби и Кастен могат да се поръчат и в изпълнения с висок покрив и удължено междуосие. Деветместната пътническа версия Caravelle е проектирана за професионален превоз на пътници в ролята на превъзходен шатъл или такси вариант с голям пътнически капацитет. По отношение на нивата на оборудване, Volkswagen Лекотоварни автомобили предлага самостоятелната версия Caravelle в базова версия, средно ниво на оборудване Life и топ изпълнение Style, като на разположение на клиентите е и възможност за поръчка с удължено междуосие. Както Кастен вариантът на Transporter, така и Caravelle се предлагат и във версия "PanAmericana" с повишена проходимост за преодоляване на разнообразен терен.
Ергономично и високотехнологично работно място зад волана. В новия дизайн на арматурното табло на седмото поколение Transporter и Caravelle специалистите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са съчетали модерния дигитален свят на плоските сензорни дисплеи с класическите, практични и издръжливи физически бутони, осигурявайки възможност на професионалистите зад волана да управляват лесно и безопасно всяка функция и във всяка ситуация. Сред възможностите и удобствата на тяхно разположение са и вградените USB и 12V гнезда, както и предлагания по желание електрически контакт с напрежение 230V, чиито брой при версиите с plug-in хибридна и изцяло електрическа система на задвижване може да достигне три.
1,33 тона полезен товар. Обемът на товарното отделение при Кастен версията на Transporter със стандартни междуосие и височина на покрива при седмото поколение е нараснал с над 10% и вече достига внушителните 5,8 м3, а при версията на Кастен с дълго междуосие и висок покрив полезният обем възлиза на 9,0 м3. За да отговори на увеличения товарен обем, максималният полезен товар бележи ръст от 0,13 тона и вече достига 1,33 тона. Инженерите на Volkswagen са успели да постигнат и по-висок допустим прикачен товар при новото поколение, който вече е 2,8 тона (със спирачки, при 12% наклон), отбелязвайки покачване с 0,3 тона в сравнение с предшественика.
Дизелови двигатели, хибридно и електрическо
задвижване1). Седмото
поколение ще дебютира на пазара с общо седем високоефективни варианти на
задвижване. За първи път в тази палитра, наред с трите турбодизелови агрегата
(TDI), е включен един рlug-in хибриден вариант (eHybrid) и три изцяло електрически
версии на задвижване (e-Transporter и e-Caravelle). Максималната мощност на TDI
двигателите е съответно 81 кВт (110 к.с.), 110 кВт (150 к.с.) и 125 кВт (170 к.с.).
TDI вариантът с мощност 125 кВт се предлага стандартно с 8-степенна автоматична
предавателна кутия, която може да се поръча по желание и за версията TDI със 110
кВт вместо 6-степенната механична трансмисия. Всички TDI варианти с мощност 110 кВт
нагоре могат да бъдат поръчани и със системата за двойно предаване 4MOTION. Plug-in
хибридният вариант eHybrid предлага системна мощност от 171 кВт (232 к.с.),
съчетана с автоматична трансмисия. Електрическите варианти
e-Transporter и e-Caravelle ще отбележат пазарната си премиера във версии с мощност
100 кВт (136 к.с.), 160 кВт (218 к.с.) и 210 кВт (286 к.с.). Нетният капацитет на
акумулаторната батерия във всички случаи възлиза на 64 кВтч.
Премиерата на новия Transporter в България се очаква да се случи през първата половина на 2025 година.
Новият Transporter PanAmericana
Новият Transporter PanAmericana
Новият Transporter PanAmericana
Новият Transporter PanAmericana LED светлини
Новият Transporter PanAmericana Cockpit
Новият Transporter PanAmericana седалки пътническа зона
Новият Transporter PanAmericana товарно пространство
Новият Transporter PanAmericana наличен и със задвижване на 4-те колела 4MOTION
Новият Transporter PanAmericana наличен и със задвижване на 4-те колела 4MOTION
Новият Transporter PanAmericana
Новият Caravelle
Новият Caravelle
Новият Caravelle букса за зареждане
Новият Caravelle пътническа зона с остъклен таван
Новият Caravelle Cockpit
Новият Caravelle наличен и с електрическо задвижване
Новият Transporter PanAmericana
Новият Transporter PanAmericana
Новият Transporter PanAmericana
Новият Transporter PanAmericana LED светлини
Новият Transporter PanAmericana Cockpit
Новият Transporter PanAmericana седалки пътническа зона
Новият Transporter PanAmericana товарно пространство
Новият Transporter PanAmericana наличен и със задвижване на 4-те колела 4MOTION
Новият Transporter PanAmericana наличен и със задвижване на 4-те колела 4MOTION
Новият Transporter PanAmericana
Новият Caravelle
Новият Caravelle
Новият Caravelle букса за зареждане
Новият Caravelle пътническа зона с остъклен таван
Новият Caravelle Cockpit
Новият Caravelle наличен и с електрическо задвижване
1) Всички данни относно стандартното оборудване се отнасят за моделната гама, предлагана на пазара в Германия