Меню
Затваряне на менюто
Затвори

 IAA Transportation 2024 - Volkswagen Лекотоварни автомобили с множество премиери на нови модели в Хановер

  • Световна премиера на новия Transporter - седмото поколение дебютира официално пред публика на 15-ти септември. Нова заводска система за организация на товарното пространство за бизнес потребителите в търговията, куриерските и транспортните услуги

  • Разширяване на моделната гама на ID. Buzz - нова базова версия на цена 49 998 евро1/2 и нов флагман с обозначение GTX и мощност 250 кВт3 и модел с удължен пробег4 с капацитет на акумулаторната батерия 86 кВтч5

  • Цифрова среда за управление на автопарковете на корпоративни клиенти - Volkswagen Лекотоварни автомобили предлага богата палитра от продукти за ефективно управление на автопаркове

  •  Нови услуги VW Connect - разширен спектър от услуги за зареждане, гласов асистент IDA с вграден ChatGPT, Spotify за инфотейнмънт системата и смартфон приложение Volkswagen Арр

  •  Новите Multivan eHybrid 4MOTION6 и California - универсалният микробус и кемпер версията могат да се поръчат с първата plug-in хибридна система с двойно предаване на марката

  •  Значително обновление на Crafter - голяма модернизация с нов дизайн на интериора на кабината, нови инфотейнмънт системи и системи за асистенция на водача

  • Нови версии на Caddy - Caddy eHybrid (с plug-in хибридно задвижване)7/8 отбелязва своята премиера на изложението, където дебютира и новата Cargo версия Caddy Flexible с възможност за трансформация на задната седалка

Volkswagen Лекотоварни автомобили представи богата гама от нови версии и модели на специализираното изложение IAA Transportation 2024 в Хановер. Наследниците на легендарния Bulli традиционно се радват на особено внимание сред посетителите на най-големия търговски панаир за товарни автомобили в света (17-22 септември), като тази година своята световна премиера на изложението отбеляза изцяло новият Transporter. Новият ID. Buzz Pro с дълго междуосие също предизвиква интерес с превъзходния си автономен пробег, постигнат благодарение на по-голямата акумулаторна батерия с капацитет 86 кВт - същата, която се използва и за захранване на новата удължена версия на динамичния ID. Buzz GTX. От друга страна, при новите варианти ID. Buzz Pure2 и ID. Buzz Freestyle2 базовото ниво на оборудване се разширява, а капацитетът на новата акумулаторната батерия вече е 59 кВтч5. Нова е и версията  със система за двойно предаване 4MOTION на емблематичния сред електрическите лекотоварни автомобили ID. Buzz Cargo. Своята премиера на изложението отбеляза и Multivan eHybrid 4MOTION с комбинация от plug-in хибридно задвижване и двойно предаване. Посетителите на щанда на Volkswagen Лекотоварни автомобили в Хановер имаха възможност да се запознаят също с базирания на Multivan нов кемпер вариант California, с пъстрата гама от варианти на обновения Crafter, с новия Caddy eHybrid и с новия пакет оборудване Caddy Flexible. Панаирната експозиция на марката бе допълнена и от иновативни решения, дело на подизпълнители в областта на трансформациите и специалното оборудване. Значима новост на IAA Transportation 2024 представи и Volkswagen Group Charging, познат и като Elli, улеснявайки потребителите с интеграцията на зарядните услуги в разработената от специалистите на Volkswagen Лекотоварни автомобили цифрова среда за управление на автопаркове Connect Pro.

Световна премиера на новия Transporter. Голямото събитие на Volkswagen Лекотоварни автомобили на IAA Transportation 2024 безспорно бе световната премиера на седмото поколение на Transporter в навечерието на старта на изложението. Пълната информация за новия Transporter, който отбеляза пазарната си премиера във варианти Кастен, Комби, шаси с двойна кабина и бордова каросерия, както и в пътническа версия Caravelle, бе предоставена на 16 септември (на официална пресконференция в рамките на IAA).

Нова заводска система за организация на товарното пространство. Новият Transporter отново ще предлага многобройни варианти и решения, дело на утвърдени фирми подизпълнители в областта на трансформациите и специалното оборудване. Именно едно такова решение е показаната за първи път на IAA нова система за организация на товарното пространство с рафтове, разработена от специалистите на Volkswagen Лекотоварни автомобили в сътрудничество със Sortimo. Основните носещи елементи на системата могат да бъдат поръчани лесно и директно от завода в рамките на стандартната поръчка на новия Transporter от Volkswagen Лекотоварни автомобили, а впоследствие клиентите могат да поръчат от Sortimo необходимото им индивидуално оборудване за рафтовете, което да се монтира на двете странични стени на товарното пространство - след доставката тези модули заемат лесно мястото си чрез проста клик-система, без да е необходимо излишно време за сглобяването им. Системата от рафтове е проектирана за изискванията на три основни професионални области - търговски или сервизни фирми и мобилни работилници с голям набор от инструменти, фирми за куриерски услуги, както и транспортни компании, превозващи храни и осъществяващи търговия на дребно. Системата от рафтове Columbus за новия Transporter ще може да се поръча директно от момента на пазарната му премиера през първото тримесечие на 2025 година, когато на пазара ще излязат и новите Caddy, ID. Buzz Cargo и Crafter с възможност за допълнителна поръчка на системата за организация с вградени рафтове. Тази нова система е първата по рода си в световен мащаб и се предлага в тази си форма единствено за моделите на Volkswagen Лекотоварни автомобили.

Значително разширяване на гамата с нови варианти на ID. Buzz. Volkswagen Лекотоварни автомобили разширява моделната палитра на ID. Buzz както в посока надолу, така и нагоре - в допълнение към версията с мощност 210 кВт (286 к.с.) на ID. Buzz Pro с нормално междуосие (NWB)9 и акумулаторна батерия с капацитет 79 кВтч вече се предлага и версия с дълго междуосие (LWB) с мощност 210 кВт и батерия с увеличен на 86 кВтч капацитет, който позволява автономен пробег до 487 километра. Паралелно с нея бяха представени и два варианта на ID. Buzz GTX с мощност 250 кВт (340 к.с.) и система за двойно предаване (NWB със капацитет на акумулаторната батерия 79 кВтч и автономен пробег до 423 километра и LWB с капацитет 86 кВтч и пробег до 475 километра). Вариантът ID. Buzz Cargo 4MOTION с мощност 250 кВт се предлага за първи път и със система за двойно предаване наред с версията със задно предаване (и в двата случая с нормално междуосие NWB и капацитет на акумулаторната батерия от 79 кВтч за до 432 километра автономен пробег). Задвижването на четирите колела увеличава прикачния товар при съответните версии на ID. Buzz от 1200 на 1800 килограма (със спирачки, при наклон 12%). В бъдеще гамата на модела ще бъде разширена в посока надолу от версиите ID. Buzz Pure, ID. Buzz Freestyle и ID. Buzz Pure Cargo с мощност 125 кВт (170 к.с.) и капацитет на акумулаторната батерия от 59 кВт. Новият ID. Buzz Pure Cargo се предлага на германския пазар на нетна цена от 42 710 евро. На своя щанд на изложението IAA Transportation, Volkswagen Лекотоварни автомобили представи и хладилно изпълнение на ID. Buzz Cargo, разработено от германската компания за специализирано оборудване Wükaro и отличаващо се с уникална комбинация от електрическо задвижване и изцяло електрическа хладилна инсталация за товарното пространство.

 Connect Pro и Fleet Interface - всеобхватна екосистема за корпоративните клиенти на марката. С Connect Pro и Fleet Interface Volkswagen Лекотоварни автомобили представи на изложението IAA своята изцяло цифрова среда за управление на автопаркове. Екосистемата на Volkswagen Лекотоварни автомобили за собствениците на автопаркове е разработена, за да отговори на широк спектър от изисквания на потребителите и дава възможност на марката да им предложи цялостно и ефективно цифрово решение. Connect Pro е всеобхватен специализиран портал за управление на автопаркове от Volkswagen Лекотоварни автомобили - гъвкав и удобен за употреба, той е на разположение на професионалистите навсякъде и позволява управление директно от екрана на техните лаптопи, таблети или смартфони. Решението предоставя на корпоративните клиенти централизиран и интелигентен инструмент за управление на автопаркове, който превъзхожда конвенционалните системи за управление със своите нови, специализирани възможности и услуги. Функцията за ранно уведомяване при предстоящ преглед, обслужване или поддръжка на автомобила и автоматичното изпращане на заявка за час в предпочитаните от потребителя оторизирани сервизи значително повишава ефективността на автопарка и намалява загубите от излишни престои. Безжичните софтуерни актуализации също могат да се активират централизирано и да се гарантира, че автомобилите винаги са в крак с последните новости и възможности. От друга страна, услугите на VW Connect вече могат да се активират и без участието на фигурата на основен ползвател - особено полезна функция при автопаркове с честа смяна на водачите. Освен това мениджърите на автопаркове вече ще могат да следят актуалното местоположение на своите автомобили, както и всички техни предишни пътувания. Това улеснява значително изпълнението на ежедневните задачи за собствениците на такива предприятия и им дава възможност да използват още по-ефективно своите автомобили.

Нови зарядни услуги за моделите с електрическо задвижване. Volkswagen Group Charging, позната и като Elli, представи на изложението IAA интеграцията на всички свои зарядни услуги в разработения от специалистите на Volkswagen Лекотоварни автомобили цифров инструмент за управление на автопаркове Connect Pro. Той е предназначен за корпоративните клиенти на марката, които управляват своите автопаркове изцяло дигитално и предлага повече удобство - интегрираните зарядни услуги за електромобили на Elli например вече дават възможност за управление на зареждането на обществени зарядни станции с карти, което е важно допълнение, повишаващо цялостното удобство при управление на автопарка. В тази връзка Михаел Готхелф, вицепрезидент на Elli Commercial, отбеляза - "Нашите решения консолидират най-важните данни за превозните средства и тяхното зареждане в една платформа. Независимо дали клиентът използва постоянни служебни автомобили или работи с различни превозни средства от по-голям автопарк, той може да разчита на гъвкавата адаптация на нашите продукти и услуги за управление и контрол на зарядния процес към изискванията на конкретния фирмен автопарк. С помощта на Connect Pro ние спомагаме за ускоряване на електрификацията на индустриалната и транспортна инфраструктура заедно с колегите от Volkswagen Лекотоварни автомобили."

Fleet Interface - иновативно решение за данните на превозните средства. Fleet Interface е напълно интегрирано мулти- и кросбранд решение за контрол и управление на данните на автомобилите. Използвайки интерфейса за данни (API), притежателите на автопаркове могат да заложат индивидуални данни за превозните средства, които да бъдат интегрирани директно от производителите на оригинално оборудване (OEM) в тяхната система за управление на автопарка. Така цялостните пакети данни, съдържащи информация за ремонтите, техническата поддръжка и експлоатацията дават възможност за задълбочен анализ и всеобхватна оптимизация на общите разходи за притежание при експлоатация на смесени автопаркове. Нещо повече - тези данни могат да подпомогнат анализа и отчетите за екологична устойчивост, както и стратегическото развитие на автопарковете. В бъдеще Fleet Interface ще позволи на потребителите да управляват дистанционно част от функциите на автомобилите като процеса на зареждане или климатизацията например, за да улеснят допълнително изпълнението на ежедневните задачи на управителите на фирмени автопаркове.

VW Connect - богата нова гама от услуги. Специалистите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са актуализирали не само моделната гама, но и гамата от услуги на VW Connect - от моделна година 2025 голяма част от моделите вече ще разполагат с онлайн гласов асистент IDA с интегриран изкуствен интелект ChatGPT, а приложението за мултимедия стрийминг Spotify вече ще може да се използва в бордовите инфотейнмънт системи на Volkswagen Лекотоварни автомобили. Истинско улеснение и голямо удобство у дома или на път са и услугите за зареждане при модели като новата eHybrid версия на Caddy.

Новият Multivan eHybrid 4MOTION - комбинация от хибридно задвижване и система за двойно предаване. На изложението в Хановер Volkswagen Лекотоварни автомобили обяви и пазарната премиера на първия в историята вариант на Multivan с plug-in хибридно задвижване и система за двойно предаване. Нещо повече - новият Multivan eHybrid 4MOTION е първият базиран на модулната конструктивна платформа за модели с напречно разположени двигатели (MQB) модел на Volkswagen Group, в който се използва тази изключително иновативна комбинация. Plug-in хибридната система с мощност 180 кВт (245 к.с.) позволява Multivan eHybrid 4MOTION да се движи на изцяло електрическа тяга в условия на всекидневна употреба, като благодарение на акумулаторната батерия с капацитет 19,7 кВтч, моделът може да изминава немалки разстояния с нулеви локални емисии. Наред с това, второто поколение plug-in хибридно задвижване се отличава с изключителна енергийна ефективност и така увеличава значително пробега между две спирания за зареждане. Впечатляващата с мощта си комбинация включва тягов електродвигател и високотехнологичен бензинов агрегат (1,5 TSI evo2) със система за принудително пълнене с турбокомпресор с променлива геометрия (VTG).

New California - версия 2.0 на прочутия кемпер. California е легендарно име и безспорен бестселър в света на кемпер вановете, чието ново поколение отбелязва пазарната си премиера. New California е базирана на дългата версия на изключително модерния Multivan, вследствие на което кемперът е станал по-просторен, по-интелигентен, по-изтънчен, по-гъвкав и екологично по-устойчив. Въпреки всички тези новости и предимства, New California продължава уверено по стъпките на своите емблематични предшественици по отношение на дизайна, отваряйки следващата глава на една от най-успешните истории в автомобилния свят. Разбира се, Volkswagen Лекотоварни автомобили са запазили всички ярки, любими и запомнящи се детайли на моделите Сalifornia като разгъващия се покрив и внимателно планираното до най-малкия детайл обзавеждане на интериора. И не на последно място по важност - New California продължава да бъде все така удобен за ежедневна употреба микробус, съчетавайки тази практичност с възможността във всеки момент да се отправите на най-великото пътешествие в живота. Тази легендарна магия вече е още по-съвършена благодарение на най-новите системи за задвижване, асистенция и инфотейнмънт, както и на новата архитектура на кемпера. Подобно на новия Multivan eHybrid 4MOTION, който отбеляза своята официална премиера на IAA Transportation 2024, New California ще се предлага и във вариант с plug-in хибридно задвижване и двойно предаване в допълнение към версиите с турбодизелови и бензинови двигатели. Гамата на Volkswagen Лекотоварни автомобили ще включва New California във версии Beach, Beach Tour, Beach Camper (с миникухня в задната част), както и Coast и Ocean с пълен кухненски бокс в интериора от страната на водача.

Новият Crafter с пълна хардуерна и софтуерна актуализация. Инженерите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са усъвършенствали значително Crafter, който вече се отличава с изцяло ново изпълнение на арматурното табло. Част от обновлението в тази област е внедряването на новото поколение инфотейнмънт системи с открояващ се, визуално "свободно стоящ" на таблото централен екран. Серийното оборудване на модела вече включва инфотейнмънт системата Composition, а като първи етап на допълнително оборудване се предлага вградената навигационна система Discover Media. И двете системи използват сензорен екран с диагонал 26 сантиметра (10,4 инча), а при допълнително предлаганата навигационна система Discover Pro се използва 32-сантиметров (12,9 инча) сензорен дисплей. За първи път на таблото на новия Crafter като стандартно оборудване се използва и блока на контролните прибори с изцяло цифрови показания Digital Cockpit Pro. Сред останалите нови елементи и системи са електромеханичната паркинг спирачка с функция Auto Hold, осигуряваща значително повече пространство и свобода на движение в кабината. Системите за асистенция на водача като автономно аварийно спиране Front Assist с разпознаване на велосипедисти и пешеходци, системата за поддържане на лентата за движение Lane Assist, динамичната функция за разпознаване и показване на пътните знаци и системата Park Distance Control със сензори за паркиране отпред и отзад вече е част от стандартното оборудване на обновения модел. За първи път като допълнителна възможност при Crafter се предлага и системата за активна асистенция на водача в контрола на скоростта, дистанцията и управлението Travel Assist. Гамата от задвижващи агрегати на Crafter включва 2,0-литрови турбодизелови двигатели с максимална мощност 103 кВт (140 к.с.), 120 кВт (163 к.с.) и 130 кВт (177 к.с.) с предно, задно или двойно предаване в зависимост от версията. Като алтернатива на шестстепенната механична трансмисия се предлага осемстепенна автоматична предавателна кутия.

Новият Crafter във вариант Kombi в трансформация от AMF-Bruns. На изложението IAA Transportation 2024 в експозицията на щанда на Volkswagen Лекотоварни автомобили можеше да се види и новия Crafter в Kombi вариант за пътнически превози, който може да бъде поръчан по обичайния начин от търговците на марката в изпълнение на специализираната в трансформациите германска компания AMF-Bruns. Благодарение на специалната гъвкава система от алуминиеви елементи на пода Smartfloor, в купето могат да бъдат инсталирани до седем индивидуални пътнически седалки. Пълният пътнически капацитет на Crafter Kombi е деветместен, включително мястото на водача и неговия спътник отпред. Достъпът на пътниците до салона може да бъде улеснен допълнително с предлаганото като опция стъпало с функция за удължаване и прибиране. Благодарение на възможността за гъвкаво индивидуално разположение на седалките и разработената от AMF-Bruns система за обезопасяване на инвалидни колички, Crafter Kombi може да се използва и за превоз на хора със специални потребности и неравностойно положение. За целта специалистите на AMF-Bruns са разработили за задната част на Crafter и електрозадвижвана рампа, която улеснява достъпа на хората с инвалидни колички и техните придружители. За модела се предлагат и специализирани пакети оборудване за експлоатация като автомобил под наем или за таксиметрови превози. И не на последно място по важност, на своя щанд Volkswagen Лекотоварни автомобили представи и други два специални варианта на Crafter - олекотената каросерия на Junge Fahrzeugbau и версията с трипосочна самосвална каросерия, дело на специалистите от Schoon.

 

Нови варианти eHybrid и Flexible на Caddy. Volkswagen Лекотоварни автомобили разширява гамата на Caddy с първия за тази моделна серия вариант с plug-in хибридно задвижване, както и с новото ниво на оборудване Flexible. Новият Caddy eHybrid използва второто поколение plug-in хибридно задвижване на компанията и благодарение на акумулаторната батерия с капацитет 19,7 кВтч може да измине до 122 километра на изцяло електрическа тяга. Системата съчетава високотехнологичния бензинов двигател 1.5 TSI evo2 с тягов електродвигател, като системната мощност на комбинацията от двата агрегата възлиза на 110 кВт (150 к.с.). Изцяло ново е и изпълнението Caddy Flexible, което предлага гъвкаво решение с триместна седалка на втория ред - в зависимост от конкретната задача или приложение, седалката може да се сгъне изцяло и да се превърне в стабилна преграда на товарното отделение. По този начин става възможно товарният капацитет да бъде разширен лесно и бързо съответно до 2500 литра или 3100 литра (при Caddy Maxi Flexible с дълго междуосие) в рамките на няколко секунди. Caddy Flexible е хомологиран в категория N1 за лекотоварни превозни средства, а новата версия на оборудване може да бъде поръчана със задвижване TDI, TSI и eHybrid.

 

Следвайки успешните стъпки на ID. Buzz и Multivan, седмото поколение на Transporter дебютира на пазара във версии Кастен, Комби, шаси-кабина с бордова товарна каросерия и пътнически Caravelle.

Следвайки успешните стъпки на ID. Buzz и Multivan, седмото поколение на Transporter дебютира на пазара във версии Кастен, Комби, шаси-кабина с бордова товарна каросерия и пътнически Caravelle.

Volkswagen Лекотоварни автомобили представи изключително богата и разнообразна гама от нови модели на специализираното изложение IAA Transportation 2024 в Хановер.

Следвайки успешните стъпки на ID. Buzz и Multivan, седмото поколение на Transporter дебютира на пазара във версии Кастен, Комби, шаси-кабина с бордова товарна каросерия и пътнически Caravelle.

Следвайки успешните стъпки на ID. Buzz и Multivan, седмото поколение на Transporter дебютира на пазара във версии Кастен, Комби, шаси-кабина с бордова товарна каросерия и пътнически Caravelle.

Volkswagen Лекотоварни автомобили представи изключително богата и разнообразна гама от нови модели на специализираното изложение IAA Transportation 2024 в Хановер.

Бележки:

1) Всички данни за цените и нивата на оборудването се отнасят за автомобилите, предназначени за германския пазар. Цените включват ДДС

2) ID. Buzz Pure и ID. Buzz Freestyle: комбиниран разход на електроенергия 21.9-20.3 кВтч/100 км; комбинирани емисии на CO2: 0 г/км; емисионен клас CO2: A

3) ID. Buzz GTX с дълго междуосие: комбиниран разход на електроенергия 21.3-20.0 кВтч/100 км; комбинирани емисии на CO2: 0 г/км; емисионен клас CO2: A

4) ID. Buzz Pro с дълго междуосие: комбиниран разход на електроенергия 21.2-19.5 кВтч/100 км; комбинирани емисии на CO2: 0 г/км; емисионен клас CO2: A

5) Нетен капацитет

6) Предсериен модел, който все още не е в продажба

7) Caddy eHybrid/Caddy Maxi eHybrid: усреднен комбиниран разход на електроенергия: 19.4-18.3 кВтч/100 км; усреднен комбиниран разход на гориво: 0.5-0.4 л/100 км; комбиниран автономен пробег на изцяло електрическа тяга: 122-113 км; усреднени комбинирани емисии на CO₂: 12-10 г/км; комбиниран разход на гориво с изтощена акумулаторна батерия: 6.6-6.1 л/100 км; комбинирани емисии на CO₂ с изтощена акумулаторна батерия: 151-139 г/км; емисионен клас CO2: B-E

8) Caddy Cargo eHybrid/Caddy Cargo Maxi eHybrid: усреднен комбиниран разход на електроенергия: 19.4-18.5 кВтч/100 км; усреднен комбиниран разход на гориво: 0.5-0.5 л/100 км; комбиниран автономен пробег на изцяло електрическа тяга: 120-112 км; усреднени комбинирани емисии на CO₂: 12-11 г/км; комбиниран разход на гориво с изтощена акумулаторна батерия: 6.6-6.3 л/100 км; комбинирани емисии на CO₂ с изтощена акумулаторна батерия: 151-143 г/км

9) ID. Buzz Pro с нормално междуосие: комбиниран разход на електроенергия 20.8-18.9 кВтч/100 км; комбинирани емисии на CO2: 0 г/км; емисионен клас CO2: A

Ами сега!
Изглежда браузърът ви не е актуален. Може би уебсайтът ни не работи оптимално. Повечето браузъри (но не и MS Internet Explorer 11 и по-стари) все още работят добре.

Препоръчваме ви да актуализирате вашия уеб браузър!
Последната версия може да гарантира добро изживяване навсякъде в Интернет.

Благодарим ви за посещението,
Вашият Volkswagen екип